Brad Dickerson, wieloletni współpracownik Under Armour, nieoczekiwanie ogłosił swoje odejście. Dickerson pełnił również funkcję dyrektora finansowego w UA. Na stanowisku zostanie do lutego przyszłego roku. Odchodząc z firmy zostawia Kevina Planka (założyciela) bez dyrektora operacyjnego. Obowiązki po Dickersonie zostaną zatem rozdzielone pomiędzy obecnych pracowników z zespołu zarządzającego, w tym również nowego dyrektora finansowego, który zostanie wyłoniony spoza kręgów firmy.
Dickerson rozpoczął swoją karierę w Under Armour w 2004 roku, przed wejściem UA na giełdę. Przez ponad dziesięć lat pracował nad ekspansją firmy, wprowadzając do jej oferty nowe produkty, m.in buty. Firma w zeszłym roku wygenerowała zyski na poziomie 3,08 miliarda dolarów, jest to ponad dziesięć razy więcej niż w momencie, kiedy Dickerson dołączył do Under Armour.
Sam zainteresowany powiedział, że zamierza współpracować z firmami spoza branży odzieżowej, a dokładniej, że będzie zajmował się rozwojem firm na wczesnym etapie prowadzenia przedsiębiorstwa.
Były już dyrektor operacyjny w swoim oświadczeniu napisał: Jestem bardzo dumny z bycia częścią tej dynamicznie rozwijającej się marki, szczególnie w doprowadzeniu jej do przychodów rzędu 4 miliardów dolarów w tym roku oraz w tworzeniu podstaw pod prognozy zysków rzędu 7,5 miliarda dolarów w 2018 roku.
Dickerson został dyrektorem finansowym UA w 2008 roku, a pozycję dyrektora operacyjnego piastował od początku bieżącego roku.
Jason Moser, analityk z Million Dollar Motley Fool Portfel w Wirginii, odejście Dickersona skomentował w następujący sposób: To nie wydaje się niczym innym, jak polubownym rozstaniem.
Under Armour rozpoczęło swoją działalność w 1996 roku. Jej flagowym produktem jest odzież oraz osprzęt do footballu amerykańskiego. Marka od tamtego czasu systematycznie rozszerza swój asortyment odzieży oraz obuwia na inne dyscypliny sportu.
Jednymi z najważniejszych dokonań Under Armour ostatnich lat było podpisanie partnerskiej umowy z NBA, dotyczącej aplikacji mobilnej NBA FIT. UA stał się również drugą najchętniej kupowaną marką sportową w USA zaraz po NIKE, zostawiając adidasa w tyle. UA podpisało także swój pierwszy kontrakt sponsorki z zawodnikiem ligi NBA – Stephenem Currym.
Wartość Under Armour po ogłoszeniu odejścia Brada Dickersona spadła o 2,3% do 101,01 dolarów (9.33 ETD, UTC-5). Akcje firmy wzrosły w tym roku o ponad 52%.
źródło: google.co.uk/finance
Autor: Łukasz Gajewski