Dyrektor kreatywny LPP odchodzi. W maju 2024 roku Japończyk Sho Kondo poinformował zarząd spółki o chęci odejścia. Nie oznacza to jednak, że zniknie on z rynku. Razem z Martyną Skibicką, Karolem Gajewiczem oraz Maritem Kosem założył, skoncentrowaną na branży modowej i lifestyle’owej, agencję Kondo & Partners.
Przeczytaj również: Łukasz Tomczyk nowym dyrektorem Elektrowni Powiśle
Dyrektor kreatywny LPP odchodzi. Szczegóły rozstania
Sho Kondo dołączył do największej spółki wchodzącej w skład WIG-Odzież we wrześniu 2016 roku. W tamtym okresie kurs akcji LPP wynosił 3,8 tys. zł. Obecnie jego wysokość przekracza 14 tys. zł. Za kadencji Kondo kapitalizacja rynkowa spółki znalazła się na poziomie 27,26 mld USD (grudzień 2023 roku). W trakcie trwania ośmioletniej kariery w strukturach LPP, Japończyk przeprowadził rewitalizację Reserved, zwiększył ekspansję spółki na rynkach Europy Zachodniej, a także współpracował przy odświeżaniu kolekcji Croppa, Mohito oraz House’a.
Przed kilkoma dniami spółka LPP poinformowała o rozstaniu z Sho Kondo. Miało do tego dojść na wniosek byłego już dyrektora kreatywnego polskiego giganta. Jak podano, głównym powodem podjętej decyzji była chęć pełnoetatowego zaangażowania Japończyka w działalność agencji konsultingowej, której jest współwłaścicielem.
Przeczytaj również: Sarah Burton nową dyrektorką kreatywną Givenchy. Brytyjska projektantka podąża śladami swojego mentora
Sho Kondo – wykształcenie, kariera
Były już dyrektor kreatywny LPP jest ekspertem ds. zarządzania marką. Od początku kariery nastawiony był na modową ścieżkę rozwoju. Wykształcenie wyższe zdobył on w elitarnym Ecole de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne, a następnie uczył się fachu w renomowanych domach mody, między inny Balenciaga, Haider Ackermann, Isabel Marant oraz Maison Margiela. Kolejnym etapem rozwoju był dla Japończyka czas spędzony w strukturach hiszpańskiej spółki Inditex. Od 2016 roku pełnił on strategiczną funkcję w polskim podmiocie. Dlaczego były już dyrektor kreatywny LLP zrezygnował z kontynuowania pracy w gdańskiej spółce? Sho Kondo zdecydował się współtworzyć agencję konsultingową.
Dyrektor kreatywny LPP odchodzi i poświęca się własnej działalności
Sho Kondo, po rozstaniu z LPP, nie wybrał się na dłuższy urlop. Były już dyrektor kreatywny polskiej spółki zaangażował się w budowę własnej agencji konsultingowej – Kondo & Partners. Wraz z nim tworzą ją Martin Kos (posiadający kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z produktami luksusowymi), Karol Gajewicz (specjalista od bankowości inwestycyjnej i zarządzania) oraz Martyna Skibicka (ekspertka od marketingu).
Agencja Kondo & Partners kieruje swoje usługi do dużych i bardzo dużych przedsiębiorstw z branży fashion & lifestyle (producentów odzieży, ale także produktów home & decor) działających na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. – Polski rynek ma niesamowity potencjał wzrostu. Dzięki połączeniu rosnących płac realnych i rosnącego popytu konsumenckiego, lokalne marki mają wyjątkową okazję do konkurowania w skali globalnej. Wierzę, że wykorzystując nasze doświadczenie, możemy pomóc uwolnić ten potencjał i napędzić znaczący wzrost w regionie – podsumował Sho Kondo.
Zdjęcie główne: mat. prasowy