Sprzedaż online marki Lancerto dynamicznie się rozwija. Z tego powodu polski brand zdecydował się uruchomić nowy magazyn, który obsługiwać będzie wyłącznie zamówienia z platform e-commerce. Zaaranżowano w nim również szereg innowacyjnych i zoptymalizowanych rozwiązań.
Czytaj także: CZY NA ŚLUB TRZEBA ZAŁOŻYĆ BIAŁĄ KOSZULĘ?
Nowa przestrzeń magazynowa Lancerto
Nowo otwarty obiekt ma powierzchnię aż 3 tys. mkw. i zlokalizowany jest w Łańcucie w województwie podkarpackim, niedaleko głównej siedziby przedsiębiorstwa. Jest to najnowszy nabytek firmy i równocześnie już 4 obiekt logistyczny Lancerto, obok m. in. centrum logistycznego i zakładu produkcyjnego. Nowy magazyn został zaaranżowany w zabytkowym budynku z XX-wieku, który przeszedł gruntowną renowację. Obiekt został wyposażony w nowoczesne i innowacyjne rozwiązania, by móc dostarczać klientom produkty w możliwie najkrótszym czasie. Ma to także by sprytnie zwiększyć przestrzeń magazynową, a przy okazji zapewnić optymalne warunki przechowywania odzieży.
Poprzez zakup nowego obiektu, sumaryczna powierzchnia magazynowa Lancerto zwiększyła się do około 9 tys. mkw. Jego przestrzeń została podzielona na dwa poziomy. To umożliwia przechowywanie nawet dwa razy większej liczby produktów niż w tradycyjnie zaaranżowanych magazynach. Dodatkowo pojawiły się tam znacznie usprawniające pracę, specjalne strefy do kompletowania zamówień, w tym pakowania i przygotowywania ich do wysyłki. By jeszcze lepiej usprawnić działania i podnieść poziom obsługi klienta, a także zaoszczędzić przestrzeń, wydzielono tam także zoptymalizowaną strefę do zwrotów. Dział ten zajmie się przyjmowaniem i przetwarzaniem przesyłek zwrotnych od klientów.
Obok części magazynowej, nowy obiekt zapewnia także nowoczesne powierzchnie biurowe dla pracowników działów e‑commerce, marketingu, obsługi klienta i infolinii. Zaaranżowano tam również miejsce do przechowywania ubrań i akcesoriów marki. Nowy obiekt ma służyć do obsługi wyłącznie kanałów e-commerce marki oraz zamówień ze współpracujących zakupowych platform online, jak Zalando, Modivo, Allegro i Empik.
Czytaj także: Ta polska marka robi furorę. Odwiedza ją ponad milion osób rocznie
Innowacyjne rozwiązania logistyczne w Lancerto
Nowy obiekt Lancerto wyposażono w różne innowacyjne rozwiązania. Odpowiednio zaizolowany magazyn oraz rozbudowany o specjalne nagrzewnice czyni to miejsce idealną lokalizacją do bezpiecznego przechowywania odzieży. Wszystko dzięki możliwości utrzymywania stałej i optymalnej temperatury oraz poziomu wilgotności.
Ponadto magazyn Lancerto został zaprojektowany tak, aby był neutralny energetycznie oraz samowystarczalny energetycznie. To wszystko za pomocą zamontowanych na dachu paneli fotowoltaicznych. Oferują one moc około 100 kW. Na miejscu działają także systemy całodobowego monitoringu, sygnalizacji pożaru (SAP) oraz zarządzania magazynem. Mowa o WMS, czyli zintegrowanym systemie globalnego zarządzania procesami logistyki magazynowej, który znacząco przyśpiesza i upraszcza całą pracę. Pozwala także, aby czas szkolenia nowo zatrudnionych pracowników był maksymalnie krótki. Wszystkie te nowe rozwiązania logistycznie mają uczynić pracę bardziej efektywną.
Jak dodaje Brand Manager Lancerto – Michał Grochala, wszystkie te projekty i zmiany są rezultatem dynamicznego wzrostu liczby zamówień online. W ciągu ostatnich trzech lat kanał e-commerce Lancerto zanotował wzrost sprzedaży aż o 500 proc.
Czytaj także: Co wpływa na konwersję zakupową w sklepie internetowym z modą?
Zdjęcie główne: Instagram @lancerto