noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Dawid Woliński pokaz. Na zdjęciu projektant z modelkami

Dawid Woliński w hołdzie kobiecości. Warszawski pokaz celebrował ponadczasową klasykę

REKLAMA
noSlotData

Celebracja kobiecości stała się punktem wyjścia do stworzenia najnowszej kolekcji Dawida Wolińskiego. Coroczna prezentacja najnowszych projektów polskiego twórcy dała na pierwszy plan klasyczne sylwetki i ponadczasowy styl. 

28 października br., w zabytkowych wnętrzach warszawskiego Pałacu Sobańskich, Dawid Woliński zaprezentował swoją nową kolekcję. Projektant pokazuje swoje kreacje tylko raz w roku, kładąc nacisk na jakość i ponadczasowość w modzie. Projektant podkreśla, że w centrum jego inspiracji niezmiennie pozostają kobiety.

„Najważniejsze dla mnie jest to, jak one postrzegają modę. Moją rolą jest wesprzeć je swoimi kreacjami w tym, by czuły się piękne, silne i pewne siebie”

– dodaje Dawid Woliński.

Dawid Woliński: nowe projekty to hołd klasyki

Dawid Woliński w tym sezonie odwołuje się do klasycznej sylwetki. „W każdym z projektów starałem się podkreślić siłę i kobiecość. Widać to choćby w mocno zaznaczonej talii, dekoltach i zdecydowanych ramionach, które są idealnym uzupełnieniem kobiecej sylwetki. W płaszczach jest ona bardzo mocno podkreślona szerokimi pasami, które pojawiają się także w innych kreacjach. Garnitury z kolei mają wiązanie w talii, które również zdecydowanie podkreśla kobiece proporcje” – opowiada projektant.

W nowej kolekcji wykorzystano najwyższej jakości włoskie wełny, naturalne jedwabie, welury i szyfony.

„Tkanina, z której uszyłem długą czarną suknię z gorsetem na pierwszy rzut oka wygląda na ciężką. W rzeczywistości jest delikatna, miękka, wręcz zwiewna. Spektakularną objętość sukni budują specjalne konstrukcje umieszczone na halkach. Dzięki temu suknia ta waży zaledwie tyle, co zwiewny szal! Welur, który wykorzystałem do uszycia dopasowanej sukni na gorsecie jest tak cienki, że nie ma nawet 2 milimetrów, a tkanina, która wygląda jak koronka w rzeczywistości jest szyfonem, na którym zostały naszyte przestrzenne kwiaty”

– opowiada Dawid Woliński.

Tutaj przeczytasz wywiad z Dawidem Wolińskim na temat najnowszej kolekcji

Gra kontrastów w pokazie Dawida Wolińskiego

W niemal każdej zaprezentowanej w kolekcji sylwetce charakterystyczne jest kontrastowe zestawienie tkanin. Doskonale widać to na przykładzie uszytej z aksamitnego welwetu sukienki z szyfonową górą albo długiej, czarnej spódnicy, która – dzięki wykorzystaniu delikatnego jedwabiu – sprawia wrażenie „wręcz ulotnej, zwiewnej”. Projektant połączył ją z pudełkowym żakietem z obszernymi rękawami, który wygląda niczym krótka peleryna, czyli element tak uwielbiany przez świat ekskluzywnej mody.

„W tej kolekcji bawię się kontrastami. Jeśli garnitur ma mocną wręcz architektoniczną formę, to talia jest miękka i wyraźnie zaznaczona, natomiast ciężkie jedwabie ukrywają pod swoim bogactwem matowe, miękkie szyfony. Gorset ozdobiony organzową konstrukcją zestawiam z miękką satyną jedwabnej maxi spódnicy, a z garnituru wystaje miękki szyfonowy kaptur w idealnie dobranym odcieniu tkaniny. Kaptur zdecydowanie „zmiękcza” formę i charakter formalny samego garnituru.”

– opowiada Dawid Woliński.

Wspomniane szyfonowe kaptury to jeden z kilku przykładów, że w nowej kolekcji projektant nie zapomina o swoich ulubionych okresach w modzie. Szyfonowe kaptury to ukłon w kierunku stylu glamour, dawnego Hollywood, kiedy takie gwiazdy jak Elizabeth Taylor, Marilyn Monroe, Grace Kelly czy Audrey Hepburn pojawiały się na największych galach w Mieście Aniołów, zaznaczając swoja obecność spektakularnymi kreacjami.

W nowej kolekcji Dawida Wolińskiego pojawia się także nowoczesna wersja kołnierzyka.

Jest on nawiązaniem do kołnierzyka koszuli a jednocześnie do kryzy, stanowiącej bardziej wyszukaną formę ozdobienia szyi. Dzięki nowoczesnej formie nie ma jednak nic wspólnego z tym klasycznym akcesorium, kojarzonym od wieków z grzeczną dziewczynką. Tutaj jest wręcz przeciwnie – dzięki swojej przewrotnej formie może stać się symbolem kobiecej siły

– opowiada Dawid Woliński.

Zobacz więcej: PREZENTACJA DAWID WOLIŃSKI 2025. PRZEDPREMIEROWA ROZMOWA Z PROJEKTANTEM: „WSPÓŁCZEŚNIE WIĘCEJ KOBIET POŻĄDA MODY, NIŻ POŻĄDA MĘŻCZYZN.”

Marka Perlage mecenasem wydarzenia

Mecenasem pokazu Dawida Wolińskiego jest marka Perlage, która od lat wspiera polskich twórców mody i sztuki. Marka angażuje się w najciekawsze wydarzenia wspierając artystów w ich działaniach, ale też patronuje ciekawym podcastom i osobowościom medialnym. Dyrektor kreatywna marki Perlage, Dorota Weka, kocha modę, kulturę i sztukę, przez co osobiście angażuje się w rozwój projektów, wnosząc w nie rozmach i jakość Perlage. Dzięki temu od lat marka Perlage jest synonimem dobrego smaku a charakterystyczny kobaltowy kolor szkła butelki inspiruje wielu twórców.

W kolekcji Dawid Woliński również pojawił się projekt, będący efektem partnerskiej współpracy pomiędzy projektantem a marką Perlage – spektakularna suknia, kolorem nawiązująca do identyfikacji marki. Została uszyta z 25 metrów jedwabnego szyfonu, a wprawne oko zauważy w niej aż trzy rodzaje plis – wszystkie zostały wykonane tradycyjną, ręczną techniką w Atelier Dawida Wolińskiego. Sam projektant tak mówi o inspiracji: „Ponadczasowa elegancja i duch marki Perlage. a do tego energia wody zaklęta w tkaninie przywodzić ma na myśl żywioł, jakim jest woda. Jej moc i ożywianie jakie ze sobą niesie”. Prezentacja tej jedynej w swoim rodzaju sukni zapewni osobom spragnionym wysokiej mody wspaniałe przeżycie estetyczne i modowe.

Partnerzy pokazu Dawida Wolińskiego

Partnerem najnowszej kolekcji Dawida Wolińskiego jest marka Kazar, której przyświeca hasło „Life Is A Celebration”. Marka od wielu lat zaznacza swoją mocną pozycję na rynku mody, dając swoim fanom połączenie stylu oraz wygody, celebrując światowe trendy z najlepszych wybiegów. A to wszystko dzięki butom z kolekcji Kazar, które można było dziś zobaczyć podczas pokazu projektanta.

Do grona partnerów prezentacji dołączyła także marka Martini, która stanowi nieodłączny element modowych kolaboracji na najwyższym poziomie. W tym sezonie Martini ponownie łączy siły z Dawidem Wolińskim, tworząc wyjątkowy duet, który oddaje zarówno elegancję, jak i śmiałość kolekcji projektanta. #jestesikona #pokazsie – Martini Fiero & Tonic to idealne dopełnienie tej niepowtarzalnej okazji, które podkreśla inspirującą i unikatową wizję mody prezentowaną przez Dawida Wolińskiego. Partnerstwo to staje się symbolem najwyższej jakości i wspólnego zaangażowania w tworzenie niezapomnianych doświadczeń.

Do wielbicieli talentu Dawida Wolińskiego dołączyła także marka Miele. Już od kilku sezonów Miele blisko współpracuje z projektantem, który zapewnia, że „3/4 jego kolekcji można wyprać w tych spektakularnych urządzeniach pralniczych”. Woliński jest ich fanem (i – co najważniejsze – użytkownikiem) od wielu lat, a jako absolwent Akademii Sztuk Pięknych, który ukończył specjalizację „Tkanina artystyczna i użytkowa”, o tkaninach – jak sam mówi – wie wszystko.

Partnerem pokazu Dawida Wolińskiego jest również Archicom Collection – nowa linia dewelopera Archicom SA, która, niczym najlepsi projektanci haute couture, stawia na precyzję wykonania, szlachetne materiały i ponadczasowy styl unikalnych na skale światową realizacji deweloperskich. Archicom Collection specjalizuje się w budowie wyłącznie luksusowych apartamentów. Pierwszy projekt w ramach kolekcji, apartamenty M7 przy ul. Towarowej 22 w Warszawie, posiada prywatną kolekcję sztuki, której częścią się zdjęcia autorstwa wybitnego fotografa mody – Helmuta Newtona.

O stylizację włosów modelek zadbała marka Hair by Sam McKnight, której produkty już tej jesieni będą dostępne w najbardziej stylowych salonach fryzjerskich w całej Polsce. Hair by Sam McKnight to marka założona przez wybitnego stylistę włosów z Wielkiej Brytanii, twórcę wizerunku takich gwiazd, jak Księżna Diana, Lady Gaga czy Kate Moss, a także autora niezliczonej liczby okładek prestiżowych magazynów modowych. Styliści marki Hair by Sam McKnight na pokazie Dawida Wolińskiego odpowiedzialni byli za stworzenie wyjątkowych fryzur, które podkreślały charakter i estetykę prezentowanej kolekcji.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES