Eko-biznes przestaje być już tylko chwilową zachcianką lub pomysłem na wybicie się z tłumu. Skupianie się na drobnych rzeczach może w przyszłości pomóc w oszczędzaniu pieniędzy.
Na taki pomysł wpadła firma EcoBranding Design, która proponuje klientom projektowanie loga tak, by zaoszczędzić tusz. Przyjazne środowisku, ale przede wszystkim kieszeni. Eko-branding może zmienić sposób, w jaki będziemy tworzyć markę w przyszłości i sprawić, by świat był nieco bardziej zrównoważony – piszą na swojej stronie internetowej.
>>>Czytaj również: CSR: „Konsumenci to my wszyscy”. Dlaczego wzrosła bylejakość produktów?
Proces ten składa się z trzech etapów – Visual Performance (stworzenie rozpoznawalnej marki), Ecological Performance (zmniejszenie szkody środowiskowej) i Economical Performance (kontrola kosztów produkcji). Eko-branding ten to nie tylko zmiana logo – składa się na niego cały szereg posunięć – wybór fontu, który zajmie mniej miejsca w druku, dzięki czemu ograniczona zostanie liczba stron, a także odpowiednich kolorów.
Jak wyglądałyby logotypy znanych marek, gdyby wybrały eko-branding? Dziś mogą dziwić, ale za kilka lat takie symbole mogą stać się rzeczywistością.
>>>Czytaj również: Jak nie dać się zrobić na szaro kupując zielone produkty? Co warto wiedzieć o EKO modzie?
Autor: Joanna Porayska