noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Czy marki, które personalizują produkty odnoszą większy sukces?

REKLAMA
noSlotData

Większość marek modowych zdaje się ignorować fakt, że nasze ciała całkowicie się różnią, a wybór ubrania spośród zaledwie kilku dostępnych rozmiarów niestety nie gwarantuje dopasowania do konkretnej sylwetki. Rozwiązaniem tego problemu jest coraz popularniejsza customizacja elementów garderoby.

Niejednokrotnie klienci marnują w przymierzalniach wiele godzin w poszukiwaniu produktów dostosowanych do swoich potrzeb. Część zdeterminowanych osób poprawia później nowo zakupione produkty u krawców; nieliczni mogą sobie pozwolić, aby ubrania zostały przygotowane w całości dla nich. Na szczęście sytuacja zaczyna się zmieniać. Powstają start-upy, które opracowują technologie pomagające w poszukiwaniu dobrze dopasowanych ubrań. Amazon planuje podobno zatrudnić zespół wspierający klientów w tej samej kwestii.

>>> Przeczytaj również: W jakim kierunku zmierza influencer marketing?

Na rynku pojawiają się nowe firmy, które na pierwszym miejscu chcą stawiać właśnie indywidualne wymagania konsumentów. Biorąc pod uwagę ogrom konkurencji, nacisk na budowanie relacji z klientami może okazać się dla nich skutecznym sposobem na wyróżnienie z tłumu. Ostatnio popularnym rozwiązaniem stała się personalizacja, którą realizować można najczęściej za pomocą monogramowania lub wyboru wariantów kolorystycznych. Szycie na miarę to kolejny krok w wychodzeniu naprzeciw potrzebom klientów.

Portal Fashionista zestawił trzy marki, których oferta zdecydowanie wyróżnia się na tle masowo wytwarzanych produktów.

Pomysł na AMANU zrodził się w głowie stylistki gwiazd Anity Patrickson, gdy ta była na wakacjach w Capri (Włochy). Natknęła się wówczas na niewielki sklep oferujący robione na miarę sandały. Oczarowana pomysłem, postanowiła się nim zainspirować – wkrótce otworzyła kameralny salon w West Hollywood, gdzie klienci, po wybraniu modelu, paska i kolory, otrzymują produkt dopasowany do ich stóp w zaledwie 30 minut.

Mimo że obecnie usługa dostępna jest wyłącznie w punkcie stacjonarnym, Patrickson pracuje nad rozwiązaniami, które pozwoliłoby na zrealizowanie zamówienia z domu. Poza ważną zaletą w postaci atrakcyjnego osobistego doświadczenia, założycielka wspomina też o aspekcie zrównoważonego rozwoju szycia na miarę: Podoba mi się, że możemy wykorzystać dokładnie tyle, ile potrzebujemy, przez co nic się nie marnuje.

https://www.instagram.com/p/BjXU-uYANSF/?hl=pl&taken-by=amanustudio

W 2015 roku Alexa Buckley i Sarah Pierson założyły Margaux, platformę e-commerce z balerinami na miarę. Od tamtego czasu sporo się zmieniło – modyfikacji uległy modele butów, otworzono punkty sprzedaży stacjonarnej, a produkcję przeniesiono z Nowego Jorku do Hiszpanii, co pozwoliło osiągnąć lepszą jakość. Mimo że oferta brandu wciąż umożliwia całkowite dostosowanie do klienta, bazując na dotychczasowych doświadczeniach, autorki pomysłu wprowadziły szeroki wybór rozmiarów dostępnych od ręki. Obecnie gotowe rozmiary stanowią około 85% zamówień, pozostałe 15% to obuwie wykonywane na miarę.

https://www.instagram.com/p/BjF3Au_nBiU/?hl=en&taken-by=margauxny

Proper Cloth pojawiło się na rynku 10 lat i od tego czasu zdążyło się znacznie rozwinąć. To popularna marka, która wykorzystuje rozwiązania technologiczne, aby umożliwić klientom customizację produktu w domowym zaciszu. Firma sukcesywnie opracowywała coraz dokładniejsze algorytmy, aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo idealnego dopasowania za pierwszym razem. Umożliwiają to pytania między innymi o wagę czy preferencje dotyczące sposobu noszenia. Ubrania zostały podzielone według dokładnych wymiarów, takich jak obwód kołnierza czy szerokość mankietu, co pozwala osiągnąć pełną satysfakcję z zakupów wśród większości klientów.

https://www.instagram.com/p/BeWZ8GAjFd_/?hl=pl&taken-by=propercloth

Zainteresowanie customizacją produktów dotyczy również polskich konsumentów.

Na tę potrzebę odpowiada marka L37, założona w 2011 roku przez Joannę Trepkę i Paulinę Kalińską. Oprócz gotowych kolekcji, oferuje ona możliwość samodzielnego zaprojektowania produktów na bazie jednego z wielu dostępnych wzorów. Do wyboru jest model, faktura, kolor skóry i dodatki. Brand słynie z najwyższej jakości produktów, które są szyte ręcznie z dbałością o każdy detal. Personalizacja butów L37 to pierwsza taka usługa na polskim rynku obuwniczym.

https://www.instagram.com/p/Bi1CjfVFmG9/?hl=pl&taken-by=l37_official

Założycielki Place for Dress zapewniają, że gwarantują stworzenie sukienki idealnej. Platforma internetowa umożliwia zaprojektowanie jej w każdym aspekcie – począwszy od długości, kroju i koloru po szczegółowe wymiary. Autorki pomysłu przyznają: Nie zaakceptowałyśmy faktu, że sklepy sieciowe nie posiadają oferty dla kobiet bardzo niskich, bardzo wysokich, bardzo szczupłych czy puszystych. Wiemy, że to frustrujące, kiedy zakochasz się w sukience, ale nie ma w sklepie Twojego rozmiaru, albo okazuje się że jest za ciasna w biuście lub o parę centymetrów za krótka. Same to przeżyłyśmy.

https://www.instagram.com/p/Bd0qj3rh5GZ/?taken-by=placefordress

Marki, które personalizują swoją ofertę cieszą się dzisiaj dużą popularnością. Klienci cenią je przede wszystkim za indywidualne podejście i poświęcenie jednostce, które potrafi być sowicie wynagrodzone. Identyczne ubrania czy poszukiwanie czegoś oryginalnego w dzisiejszych czasach są problemami, z którymi się mierzymy, dlatego tym bardziej doceniamy tego typu pomysły.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES