Bottega Veneta, czyli włoski dom, został założony w 1966 roku w Vincezie. Jego założyciele – Michele Taddei wraz z Renzo Zengario trudzili się na samym początku w wyrobie skórzanych toreb. Do tej sztuki stworzyli w 1975 specjalną technikę wyplatania warkoczów z kawałków materiału (intrecciato – wł. warkocz).
Razem z biegiem lat marka stała się dostępna szerokiemu gronu, co związane jest z przejściem na masową produkcję. Dodatkowo pierwotni twórcy zdecydowali wprowadzić na swoje wyroby logotyp firmy. Na ratunek marce przyszło przedsiębiorstwo Gucci Group, które wymieniło skład załogi włoskiego domu.
Od teraz na stanowisku dyrektora kreatywnego stanął Niemiec Tomas Maier pracujący już wcześniej u Hermes czy Soni Rykiel, gdzie przez osiem lat projektował męską linię. Pracując już pod szyldem „Bottega Veneta” umocnił pozycję marki na rynku dóbr luksusowych i wprowadził trzy nowe torebki – Knot, Veneta i Cabat.
Każda z trzech głównych toreb jest produkowana w ręczny sposób tak jak prawie 50 lat temu. Kultowe it-bag niezależnie od sezonu czy zmieniających się tendencji zawsze są na czasie a dzięki możliwości spersonalizowania możemy nanieść na małe produkty swoje inicjały. Opcja ta jest dostępna pod adresem bottegaveneta.com inicjały.
Pod kierownictwem Maiera asortyment powiększył się najpierw o dodatki (okulary, perfumy, domowe akcesoria), zaś następnie pojawiła się damska (luty 2005) i męska (czerwiec 2006) kolekcja ubrań. Możemy ją kupić w ponad stu krajach, w tym w Polsce w warszawskim domu handlowym Vitkac.
Te
Tekst Rafał Cala