Choć na arenie finansowej nie dzieje się ostatnimi czasy tyle co w polityce, to w ubiegłym tygodniu Polski Index WIG20 zapalił się na czerwono i zainteresował nawet tych mniej zaangażowanych.
Słabo wypadły dane makro z Polski za lipiec. Rozczarowały wszystkie główne składowa gospodarki: przemysł, handel i budownictwo. Sprawy nie mają się też zbyt dobrze za granicą. Amerykańscy bankierzy centralni w trakcie lipcowego posiedzenia nie byli zgodni w ocenie kondycji rynku pracy i tego, czy sytuacja na nim będzie się dalej poprawiała w obecnym tempie. W ubiegłym tygodniu rynki nieco wystraszył William Dudley z nowojorskiego oddziału Fed, który stwierdził, że można się liczyć z podwyżką stóp procentowych w USA we wrześniu. Na zachodzie Europy również przeważają spadki. Niemiecki DAX stracił -0,55%, a angielski FTSE100 -0,15%.
Spółki z sektora modowego również zaświeciły się na czerwono. Jednym z największych spadkowiczów jest CCC -2.80%.
Trwa sezon publikacji wyników sprzedażowych za 2Q’16. Raporty spółek odzieżowych dostarczają nam wielu dobrych wiadomości. Lipiec jest doskonałym okresem do poprawienia marż sprzedażowych poprzez przede wszystkim przemieszanie asortymentu w sklepie: tego przecenionego z nowymi kolekcjami.
BYTOM
Sprzedaż produktów Bytomia w lipcu wzrosła o 18,1% do 12,38 mln zł. Szacunkowa marża detaliczna i hurtowa w lipcu wyniosła 6,38 mln zł i była wyższa o 16,8% r/r. Dotychczasowy wynik spółki w okresie styczeń-lipiec napawa zarządzających dumą: sprzedaż wyniosła 81,4 mln zł i była wyższa o 18,7% w skali roku.
REDAN
Przychody Grupy Redan wzrosły o 10% do 47 mln zł w lipcu. W okresie siedmiu miesięcy br. sprzedaż grupy wyniosła 329 mln zł i była wyższa o 11% niż przed rokiem. Najlepiej radzi sobie segment dyskontowy, czyli Textilmarket. Wyniki tej marki w lipcu są o 16% wyższe niż przed rokiem oraz o 19% wyższe w ujęciu narastającym od stycznia do lipca tego roku. Gorzej radzą sobie marki modowe z grupy Redan, czyli Top Secret, Dry Wash czy Troll. Sprzedaż produktów tych marek wzrosła w lipcu tylko o 3% i o 1% w okresie od stycznia do lipca.
WITTCHEN
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Wittchena w lipcu br. wyniosły 10,8 mln zł i były wyższe o 12% – poinformowała spółka. W ciągu siedmiu miesięcy, od stycznia do lipca br., sprzedaż wzrosła o 13% r/r do 73,4 mln zł.
CDRL
Przychody CDRL – dystrybutora odzieży dziecięcej Cocodrillo – ze sprzedaży w polskich sklepach wzrosły w I półroczu br. o 12% i wyniosły 63,44 mln zł – podała spółka. Absolutnym hitem jest sprzedaż internetowa, która w analogicznym czasie skoczyła aż o 113% do 5,61 mln zł.
Marka Coccodrillo jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach jak Chiny, Brazylia, czy Arabia Saudyjska. Na koniec zeszłego roku sieć handlowa spółki liczyła 361 sklepów w krajach Unii Europejskiej i 86 placówek poza nią.
Gino Rossi
Grupa obuwniczo-odzieżowa w skład której wchodzi Gino Rossi i marka Simple CP. zanotowała w lipcu niewielki wzrost sprzedaży, podobnie jak w poprzednich miesiącach, ale za to znowu wyraźnie poprawiła marże brutto. Gino Rossi osiągnęło sprzedaż na poziomie 19,1 mln zł , o 1%. więcej niż rok temu. Podobnie jak w czerwcu także w lipcu nieco lepiej poradził sobie segment odzieżowy (marka Simple), który zwiększył sprzedaż o 4%, do 7,1 mln zł. Narastająco od początku roku łączne przychody detaliczne spółki urosły o 1%, do 148,1 mln zł.
Autor: Urszula Wiszowata