Jonathan Anderson rozpoczyna nowy rozdział w karierze – jako dyrektor kreatywny Diora redefiniuje również własną markę JW Anderson. Zmiany są ogromne: pokazy mody zostają zawieszone, a butiki tymczasowo zamknięte. Na horyzoncie: rebranding, nowy asortyment i debiut konceptu lifestyle’owego. JW Anderson przestaje się ograniczać do mody, a zamiast tego sięgnie po sztukę użytkową i rzemiosło. Co dokładnie szykuje projektant i jak wygląda przyszłość jego marki?
W tym artykule przeczytasz:
- Dlaczego Jonathan Anderson zawiesza pokazy swojej autorskiej marki?
- Co oznacza nowy początek dla JW Anderson i kiedy startuje nowy koncept?
- Co dalej z butikami w Londynie i Mediolanie?
- Jakie produkty innych marek znajdą się w nowym asortymencie?
Nowe początki dla JW Anderson
Odejście z Loewe i objęcie stanowiska dyrektora kreatywnego męskiej, a następnie damskiej linii Dior oznacza nowy początek nie tylko dla Jonathana Andersona. Od razu po ogłoszeniu transferu do francuskiego domu mody spekulowano, czy marka projektanta – JW Anderson – będzie w stanie kontynuować dotychczasową działalność. Ze względu na nowe obowiązki i liczbę kolekcji, które co roku wypuszcza Dior, podejrzewano, że zmiany w firmie są bardziej niż pewne.
Teraz JW Anderson oficjalnie zapowiada „nowe początki w lipcu 2025 r.”. Anderson nie tylko daje przedsmak tego, co wkrótce nadejdzie. Projektant zdradza także, że rebranding rozpoczął się, zanim w ogóle stanął na czele Diora.
Może Cię zainteresować: Jonathan Anderson przywraca kultową sylwetkę „New Look”
Pokazy mody wstrzymane do odwołania
Długo wyczekiwany debiut Andersona w Diorze oznacza jednocześnie tymczasowy koniec pokazów marki JW Anderson. A to dopiero początek wielkich zmian, bo projektant zapowiedział również tymczasowe zamknięcie sklepów w Londynie i Mediolanie. Butiki mają powrócić we wrześniu, razem z kolejnymi lokalizacjami – dodatkowymi lokalami w Londynie oraz nowymi salonami w Paryżu i Nowym Jorku.
„Kiedy poczujemy, że potrzebujemy pokazu, zrobimy pokaz. Może to być za rok, dwa lub trzy miesiące. Ale tylko wtedy, gdy poczuję, że jest coś do powiedzenia w ramach mojej własnej marki”
– zdradza Anderson w rozmowie z WWD.
Zmiana kierunku JW Anderson
„Zamiast sezonowej mody i dodatków, nowy JW Anderson zaoferuje luksusowe elementy garderoby, biżuterię, okulary przeciwsłoneczne, dzieła sztuki, wyroby rzemieślnicze i artykuły gospodarstwa domowego”
– pisze Samantha Conti z WWD.
To oficjalne potwierdzenie zmiany kierunku działalności marki JW Anderson, działającej od 2008 r. Nowy koncept zadebiutował w poniedziałek podczas Paryskiego Tygodnia Mody Haute Couture w Galerie Joseph.
Co zatem znajdzie się w asortymencie JW Anderson w nowej odsłonie? Marka będzie oferować produkty rzemieślnicze i lifestylowe. Do tego asortyment obejmie artykuły innych producentów, nie tylko te z logo brandu dyrektora kreatywnego Diora. Już teraz wiadomo, że do sprzedaży trafią między innymi filiżanki Wedgwood, herbata Postcard Teas i ręczniki do naczyń Ferguson’s Irish Linen, będące efektem współpracy z Andersonem. Oprócz nich w sklepach będą też dostępne ręcznie robione krzesła Hope Springs, włoskie szklanki Murano czy miód Houghton Hall.
„Wszystko może wyglądać prosto, ale każda rzecz ma w sobie złożoność. To albo coś, co zawsze chciałem zrobić, albo coś, co mnie obsesyjnie kręci”
– mówi projektant o różnorodnym asortymencie JW Anderson.
Czy to oznacza, że Anderson skupi się wyłącznie na produktach lifestylowych i rzemieślniczych? Chociaż duża część nowej oferty JW Anderson obejmuje właśnie te artykuły, to projektant nie rezygnuje całkowicie z mody. W trakcie debiutu konceptu w Paryżu zaprezentuje niektóre z bestsellerów swojej marki, w tym między innymi The Loafer Bag czy polówki w paski.
Przeczytaj też: Kim jest Jonathan Anderson?
Zdjęcie główne: Forum