noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Chińscy konsumenci wydali miliardy podczas obchodów Nowego Roku. Zyskały marki luksusowe

REKLAMA
noSlotData

Chiński Nowy Rok przypadł na 15 stycznia, a świętowanie według tradycji chińskiej trwało przez tydzień. Początek Roku Psa i celebracje jemu towarzyszące zapoczątkowały szaleństwo w świecie chińskiego handlu. 

Wydane miliardy

Chińscy konsumenci wydali 146 miliardów dolarów na zakupach, w restauracjach i kinach podczas Festiwalu Wiosny, czyli w ciągu pierwszego tygodnia nowego roku. Jest to o 10,2% więcej, niż podczas zeszłorocznego świętowania.

Chiński Nowy Rok jest idealną okazją do sprzedaży, szczególnie mody luksusowej. Znane marki przygotowały się do tego wydarzenia, tworząc specjalne kolekcje, mające przyciągnąć konsumentów Festiwalu Wiosny. Limitowane kolekcje wypuściły domy mody takie jak: Louis Vuitton, Bottega Veneta, Prada, Fendi, Longchamp oraz Dior. Adidas stworzył sneakersy z chińskimi symbolami szczęścia, bogactwa, długowieczności i powodzenia. Gucci natomiast do kampanii zaangażowało psy dyrektora kreatywnego – Alessandro Michele.

>>> Przeczytaj również: OPINIE: „Mamy głowy pełne pomysłów i specjalistów, których nie powstydziłby się sam Amancio Ortega”

Wiosenne szaleństwo

Młodzi ludzie są grupą, która w największym stopniu przyczynia się do tak dużych zysków w świecie handlu podczas Festiwalu Wiosny. Zgodnie z tradycją dostają od starszych krewnych hongbao, czyli podarunek pieniężny otrzymywany szczególnie z okazji świąt i uroczystości. Natomiast wydarzenie, które jest najbardziej atrakcyjne dla producentów na początku roku to Spring Festival Gala.

Spring Festival Gala przyciąga przed telewizory ponad 700 milinów widzów – dla porównania Super Bowl w zeszłym roku obejrzało 103 miliony osób. Gwiazdy podczas Spring Festival Gala prezentują kreacje największych domów mody, a użytkownicy mediów społecznościowych śledzą sukienki, w których pokażą się ich ulubione gwiazdy i szeroko je komentują. Jest to więc wymarzona sytuacja dla największych brandów.

Źródło: www.fashionunited.uk
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES