Wygląda na to, że dom mody Chanel coraz więcej inwestuje w wyroby zegarmistrzowskie. Ostatnio dodał do swojego portfolio markę F.P. Journe.
Chanel ogłosiło przejęcie 20% udziałów luksusowej grupy Montres Journe SA, pod którą znajduje się marka F.P. Journey Invenit et Fecit. Po nabyciu części akcji, grupa wciąż pozostanie własnością Alaina i Gerarda Wertheimera, czyli wnuków Pierre’a Wertheimera, któryniegdyś był partnerem biznesowym samej Gabrielle „Coco” Chanel.
François–Paul Journe od 1999 roku jest producentem wysokiej klasy zegarków. Zlokalizowana w samym centrum Genewy manufaktura projektuje, rozwija i produkuje mechanizmy zegarków, jak również ich koperty i tarcze. Te następnie sprzedawane są przez dwie firmy: Cadraniers de Genève oraz des Boîtiers de Genève.
Przedstawiciele Chanel podkreślają, że to nowe przejęcie ukazuje pragnienie zachowania i rozwoju wiedzy specjalistycznej oraz wspierania niezależnych zegarmistrzów, którzy podzielają te same wartości kreacji i doskonałości jak Chanel.
Marka F.P. Journe z pewnością ma szansę skorzystać na tej inwestycji. Warto zaznaczyć, że do tej pory, po przejęciu części udziałów marki Bell & Ross oraz firmy niezależnego zegarmistrza Romaina Gautiera, Chanel nigdy nie ingerowało w wizerunek oraz cele i wizje przedsiębiorstw. To gwarantuje F.P. Journe niezależność – podstawową wartość dla zegarmistrza, który od lat nie uznaje kompromistów pod względem jakości swoich produktów. Współpraca z tak dużym partnerem jak Chanel, czyni również jego markę bardziej odporną na wypadek zawirowań gospodarczych.
Co również bardzo istotne, przejęcie części udziałów przez Chanel, skupi większą uwagę na twórczość François-Paul Journe i pozwoli na jak najdłuższe zachowanie tego dziedzictwa zegarmistrzowskiego.
>>> Zobacz również: Chanel powraca z pokazem do Nowego Jorku po 12 latach
https://www.instagram.com/p/BmtDmNmnCRL/?taken-by=fpjourneofficial