Każdego dnia mamy mnóstwo pomysłów na nasze życie, na biznes czy formę spędzenia czasu. Doba ma jednak tylko 24 godziny, a my jesteśmy tylko ludźmi. Są jednak sposoby na to, aby zwiększyć naszą produktywność. Wiedzą o tym najlepiej ludzie biznesu, którzy dzielą się swoimi zasadami.
Wstawaj z rana.
Jeśli wstaniesz wcześniej, zyskasz kilka dodatkowych godzin. Uda ci się zrobić więcej, przybliżysz się szybciej do postawionego celu. Albo możesz zacząć dzień aktywnie. Na przykład projektantka Isabel Marant wstaje o 7, by chwilę później pojechać skuterem na basen. Mobilizuje ją to przed ciężkim dniem. Karl Lagerfeld z kolei śpi zawsze tylko 7 godzin, ponieważ nie chce tracić czasu, który może przeznaczyć na pracę.
-
Pamiętaj o stworzeniu dobrego zespołu.
Otaczaj się ludźmi, którzy będą Cię wspierać. Członkowie zespołu powinni zachęcać się nawzajem do działania. Pamiętaj również o nagradzaniu pracowników za ich ciężką pracę. Jeśli jednak pojawi się sytuacja, w której możesz udzielić konstruktywnej krytyki, zrób to.
-
Opracuj strategię.
Jeśli chcesz osiągnąć cel, musisz mieć plan. Dzięki niemu zaplanujesz kierunek działania oraz poszczególne etapy, które będziesz musiał przejść w drodze na szczyt. Wyznaczenie konkretnych celów zapewni Ci skupienie oraz będzie źródłem motywacji, niezbędnym do odniesienia sukcesu.
-
Każdego dnia ucz się czegoś nowego i rób jedną rzecz ekstra.
Jeden ekstra telefon, jeden ekstra e-mail, jeden ekstra znaleziony partner biznesowy. Każdego dnia możemy nauczyć się czegoś nowego. W wielu dziedzinach codziennie dostarczane są nowe informacje, dlatego należy być na bieżąco. Obecnie Internet jest miejscem, gdzie znajdziemy interesujące nas newsy. Online dostępnych jest również wiele kursów. Każda nowo zdobyta umiejętność przybliża Cię do osiągnięcia sukcesu.
-
Patrz na możliwości, nie skupiaj się na porażkach.
Każdemu, nawet najlepszemu przedsiębiorcy może zdarzyć się niepowodzenie. Nie mamy wpływu na pewne sytuacje, ale jak na nie zareagujemy, zależy już od nas. Najważniejsze, by nie użalać się nad sobą i potraktować porażkę jako cenną lekcję. Niepowodzenia powinny być dodatkowo źródłem motywacji. Nie należy się poddawać, tylko dalej działać.
-
Bądź „maszyną pomysłów”.
Im więcej pomysłów, tym lepiej, ponieważ jest większa szansa, że wpadniesz na ten jeden, naprawdę genialny. Kreatywność jest niezbędną cechą dobrego przedsiębiorcy. Bo gdy zamykasz jeden projekt, masz już pomysł na kolejny.
-
Nie szukaj wymówek, tylko działaj.
Szukanie wymówek marnuje tylko czas. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, nie patrz na przeciwności losu, rób wszystko, by ciągle się rozwijać. Nie odkładaj czegoś na później, zrób to teraz.
-
Nie poddawaj się.
Wielu przedsiębiorców na początku swojej kariery poniosło porażkę. Jednak nie zrezygnowali i wytrwale dążyli do celu. Z czasem pojawił się sukces, ponieważ pomimo zwątpienia, ciągle ciężko pracowali wierząc, że w końcu się uda.
-
Praca powinna być Twoją pasją.
Ludzie odnoszący sukces to tacy, dla których praca jest ich pasją. Nie czekają tylko na wypłatę. Codziennie z uśmiechem przychodzą do biura i chętnie rozwijają się w wybranej przez siebie dziedzinie. Często zaczynają od darmowych staży, by zdobyć doświadczenie.
-
Bądź cierpliwy oraz skupiony.
Sukcesu nie osiąga się od razu, każdego dnia należy ciężko pracować. Często nie widać efektów przez dłuższy czas, ale w końcu systematyczność się opłaci. Czasem warto też wziąć wolne, podczas którego można zebrać siły i z jeszcze większą determinacją wrócić do pracy. Pamiętaj, Anna Wintour nie od razu została naczelną „Vogue’a”,a wcześniej została wyrzucona m.in. z „Harper’s Bazaar” za zbyt odważne pomysły. Ale w końcu jej praca została doceniona, a obecnie jest jedną z najważniejszych osób w branży mody.
-
Nie uciekaj od trudnych wyborów.
Trudne wybory są nieuniknione, nie można odkładać ich na później. Należy stawić im czoła, nie zapominając, że jest wielu speców, którzy znają się lepiej na określonych dziedzinach i mogą pomóc. Pamiętaj, żeby patrzeć na dobro firmy. Nie każdy pomysł, nawet ten genialny, pasuje do jej wizerunku. Skup się na budowaniu spójnego wizerunku marki.