noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Bella Hadid w kontrowersyjnej kampanii adidasa promującej model nawiązujący do Igrzysk Olimpijskich w Monachium w 1972

Burza wokół kampanii adidasa. Z sieci zniknęły posty z Bellą Hadid

REKLAMA
noSlotData

W obliczu krytyki ze strony Izraela, adidas zdecydował się zmodyfikować kampanię reklamową promującą reedycję buta z okazji 52-lecia Igrzysk Olimpijskich w Monachium w 1972 roku. Izraelski rząd nie był zadowolony z wyboru Belli Hadid jako ambasadorki kampanii.

Adidas zdecydował się opublikować oficjalne przeprosiny za ostatnią kampanię reklamową butów będących reedycją modelu zaprezentowanego w 1972 roku podczas Igrzysk Olimpijskich w Monachium.  Fala krytyki, jaka pojawiła się w stosunku do niemieckiej marki, dotyczyła wyboru Belli Hadid, amerykańskiej modelki z korzeniami palestyńskimi.  

Bella Hadid znana jest ze swojego otwartego poparcia dla Palestyny w trwającym konflikcie na Bliskim Wschodzie. Jej zaangażowanie w sprawy polityczne, w tym wielokrotne wyrażanie opinii na temat konfliktu izraelsko-palestyńskiego, sprawiło, że udział w kampanii Adidasa promującej model SL72 spotkał się z ostrą krytyką.

Chodzi tu dokładnie o kontekst historyczny Igrzysk Olimpijskich w Monachium w 1972 roku, które zostały tragicznie naznaczone atakiem terrorystycznym. W jego wyniku którego zginęło 11 izraelskich sportowców i urzędników. Odpowiedzialnością za zamach wzięli na siebie palestyńscy terroryści.

Adidas reaguje na falę krytyki ze strony Izraela

Zdajemy sobie sprawę, że skojarzenia z tak tragicznymi wydarzeniami historycznymi, nawet jeśli niezamierzone, mogą budzić niepokój i żal – oświadczył Adidas. – Dlatego też zdecydowaliśmy się na przegląd kampanii. Wierzymy w jednoczącą siłę sportu i będziemy nadal dążyć do promowania różnorodności i równości we wszystkich naszych działaniach.” 

Adidas usunął ze swoich mediów społecznościowych wszystkie materiały z udziałem modelki Belli Hadid. Zdjęcie Hadid nadal jednak widnieje na stronie internetowej Adidasa promującej reklamowane sneakersy.

CNN donosi, że decyzja Adidasa o usunięciu postów z Hadid spotkała się z kolei z krytyką ze strony zwolenników Palestyny. Oskarżają oni firmę o tłumienie głosów Palestyńczyków i “karanie” Hadid za jej pochodzenie. Sama modelka również nie pozostaje obojętna na tę decyzję. Uważa, że Adidas naruszył jej wizerunek i nie wziął odpowiedzialności za kontrowersje, jakie wywołała kampania. Hadid chce pozwać firmę za brak publicznej odpowiedzialności i zniszczenie jej reputacji. 

Przeczytaj również: Hidżab na Olimpiadzie? Nie dla wszystkich. “To dyskryminacja i hipokryzja”

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES