noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Kolejny dyrektor kreatywny Lanvin. Czy przyniesie marce sukces?

REKLAMA
noSlotData

Dom mody Lanvin zyskał kolejnego dyrektora kreatywnego. Po ogromnych roszadach w ciągu ostatnich lat, tym razem stery przejmuje Bruno Sialelli. 

O Bruno Sialelli nie wiadomo zbyt wiele. Nowy dyrektor kreatywny ma 31 lat i poprzednie kroki w karierze stawiał w hiszpańskim Loewe, gdzie projektował modę męską. Wcześniej związany był z Acne Studios, Paco Rabane i Balenciagą.

Debiutującego dyrektora kreatywnego ogłosił w poniedziałek nowy właściciel Lanvin, chiński konglomerat Fosun International. Warto zaznaczyć, że Sialelli będzie czwartym projektantem Lanvin w ciągu ostatnich czterech lat. Przypomnijmy, że w 2015 roku, po 14 latach pracy w Lanvin odszedł (a raczej został usunięty) Albert Elbaz, który uskarżał się na złe kontakty z zarządem i ciężkie warunki pracy. Jego następcy Bouchar Jarrar i Olivier Lapidus niestety nie podołali ciężkiej sytuacji marki po odejściu poprzednika (ogromne straty i spadek sprzedaży o 23%) i nie zabawili w firmie zbyt długo. Mająca na koncie współpracę m.in. z Balmain, projektantka haute couture, Bouchra Jarrar, nie zdołała stawić czoła kryzysowej sytuacji i w efekcie jej kariera w Lanvin trwała zaledwie 16 miesięcy.  Olivier Lapidus tym bardziej nie uratował pozycji Lanvin, a jego projekty spotkały się z dużą krytyką. Projektant nie zabawił w Lanvin nawet roku, a jego odejście nastąpiło w marcu 2018 roku i tak właściwie nie było dla nikogo zaskoczeniem.

>>> Zobacz również: Olivier Lapidus odchodzi z Lanvin po stworzeniu dwóch kolekcji. Branża nie jest zaskoczona

Bruno Sialelli stoi teraz przed ogromnym wyzwaniem przywrócenia dawnej świetności francuskiego domu mody. Dyrektor generalny Lanvin, Jean-Philippe Hecquet, argumentuje w oświadczeniu, że nowy dyrektor artystyczny ujął swoją wyjątkową i indywidualną wizją, śmiałością, kulturą, energią i zdolnością budowania silnego kreatywnego zespołu. Sialelli ma być odpowiedzialny za scalenie męskiego i damskiego działu mody, zgodnie z wizją nowego właściciela marki.

Patrząc na historie poprzednich dyrektorów kreatywnych, tym bardziej ciekawi nas, jak potoczy się historia Lanvin z nowym dyrektorem kreatywnym na czele. Z niecierpliwością czekamy na pierwsze projekty.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES