Balmain wkracza w świat nowych technologii nawiązując współpracę z firmą Space Runners i artystą Antem Kaiem. Zawarte partnerstwo ma pozwolić marce wykorzystywać sztuczną inteligencję do „podniesienia personalizacji i kreatywności w świecie mody”.
Przeczytaj również: Igrzyska olimpijskie będą przełomem dla Adidasa. Prezes brandu nakreślił nową strategię
Balmain x Space Runners x Ant Kai
Luksusowa marka Balmain ujawniła, że partnerstwo ze Space Runners i amerykańskim artystą Antem Kaiem obejmuje projekt wykorzystujący sztuczną inteligencję (AI) w celu zwiększenia personalizacji sneakersów Unicorn. Korzystając z generatywnej AI, Balmain i Space Runners miały na celu zaoferowanie „niezrównanej swobody” dostosowywania. Dodatkowo do pracy nad modelem włączono Anta Kaia, który otrzymał zadanie nadania własnego charakteru projektowi. Partnerstwo między podmiotami opierać ma się na tym, co jest według nich „wyjątkową narracją, która przemawia do szerszej publiczności”. Zwłaszcza nowego, młodego klienta poszukującego „podniesienia personalizacji i kreatywności w świecie mody”.
– Ta współpraca ma na celu zapoczątkowanie nowej ery partnerstw w dziedzinie technologii i wysokiej klasy mody w sferze cyfrowej. Pokazuje, jak innowacyjne narzędzia, takie jak generatywna sztuczna inteligencja Space Runners, mogą na nowo zdefiniować doświadczenia projektowe, ustanawiając precedens dla przyszłej współpracy łączącej technologię i modę – powiedział Michael Scarpellini, dyrektor ds. partnerstwa w Space Runners. – Stworzyliśmy łatwy do wdrożenia interfejs API, umożliwiający markom i firmom generowanie doświadczeń opartych na sztucznej inteligencji w ich podstawowych produktach – dodał.
Przeczytaj również: Jak nosić podkolanówki zimą? Odmładzający dodatek
Szczegóły dotyczące modelu
But, będący dziełem Safy Sahin, szefowej działu projektów sneakersów w Balmain, mającej oko na niekonwencjonalne, futurystyczne sylwetki, ma ogromną podeszwę o średnicy ponad 3 cali, która zwęża się z przodu, tworząc spiczasty nosek. Tymczasem sportowa cholewka z neoprenu nie oferuje zbytniego konserwatyzmu. Jakby tego było mało, francuski dom mody skorzystał z pomocy projektanta, Anta Kaia, który nadał butom jeszcze bardziej przyciągający ton.
Artysta z Seattle wziął najdziksze tenisówki Balmain i narzucił na nie niebiesko-biały nadruk chmur. Motyw ten już wcześniej zyskał ogromną popularność dzięki dodaniu go do takich modeli jak New Balance 550, czy Nike x Off-White™ Dunk. Limitowane do zaledwie 150 par trampki pojawiły się w sprzedaży 5 grudnia na stronie internetowej Balmain .
Przeczytaj również: Jak zwiększyć produkcję kolagenu? Proste triki dla pięknego wyglądu
Zdjęcie główne: mat. prasowy Balmain