Amazon, internetowy gigant zajmujący się sprzedażą m.in. książek, muzyki i elektroniki, zdecydował się na współpracę z serwisem Moda Operandi, oferującym odzież luksusową.
Cały koncept kolaboracji opiera się na technologii click and collect – użytkownicy mogą logować się na stronie Moda Operandi, używając swoich danych z konta na Amazonie i dodawać wybrane ubrania do koszyka, ale na tym etapie nie jest jeszcze dokonywany faktyczny zakup. Klient musi udać się do stacjonarnego sklepu Moda Operandi. W momencie przekroczenia jego wirtualnego progu, dzięki technologii beacon, sprzedawca otrzymuje sygnał o przybyciu osoby do sklepu, a na tablecie wyświetlają mu się wszystkie informacje odnośnie wybranych przez konkretną osobę rzeczy, jej gustu i preferencji. Ma to przyspieszyć sam proces zakupów oraz komunikacji klient–sprzedawca, a także zapewnić obecność klienta w stacjonarnych butikach Moda Operandi, a nie tylko na internetowym serwisie firmy.
Współpraca ma przynieść obopólną korzyść. Amazon wejdzie w ten sposób na rynek mody luksusowej, nie wprowadzając jej bezpośrednio do swojej oferty (zasoby luksusowego serwisu modowego nie będą widoczne na stronie Amazon), natomiast dla sklepu odzieżowego będzie to idealne rozwiązanie, łączące zakupy z wizytą w nowootwartych butikach stacjonarnych w Nowym Jorku i Londynie.
Autor: Kasia Michalik