noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zdjęcie przedstawia telefon z wyświetlonym logo Allegro – białym napisem na pomarańczowym tle. Całość jest utrzymana w ciemnej kolorystyce, w tle widać tablicę z liczbami.

Allegro traci pozycję lidera e-commerce! Polski marketplace przegrał z Chinami

REKLAMA
noSlotData

Mamy nowego lidera zakupów online. Pierwszy raz w historii wygrana nie należy do polskiej platformy. Allegro przegrało z Temu – chińskim sklepem internetowym, który zasłynął z bardzo niskich cen.

Allegro traci, Temu zyskuje

Polskie Badanie Internetu opublikowało kolejne wyniki Mediapanel, które „ustanawia standard pomiaru oglądalności witryn internetowych w Polsce”. Zestawienia tematyczne i funkcjonalne za marzec 2025 obejmują różne kategorie, w tym również zakupy online. I to właśnie tym rankingu doszło do historycznej zmiany. Allegro zostało zdeklasowane przez popularną platformę sprzedażową Temu, działającą w Polsce od 2023 r.

Temu zdobyło pozycję lidera w kategorii e-commerce dzięki rosnącej liczbie użytkowników, czyli osób, które odwiedziły stronę lub aplikację azjatyckiego giganta. Chiński marketplace odnotował wzrost na poziomie prawie 390 tys. Real Users, co dało łącznie 18 114 516 RU w marcu 2025. Temu ma również zasięg większy o ponad 1,3% niż w zeszłym miesiącu.

Inaczej wygląda to w Allegro. Polska firma – zgodnie z wynikami badania Mediapanel – straciła od lutego prawie 120 tys. użytkowników. W efekcie zajęła 2. miejsce w rankingu zakupów online z wynikiem 17 836 038 Real Users. Platforma zwiększyła również zasięg, jednak o zaledwie 0,02%. Mimo to Allegro może świętować wygraną pod względem czasu spędzonego na stronie lub w aplikacji. Średnio użytkownicy spędzają tam prawie 2 godziny. To prawie o godzinę więcej niż w przypadku Temu.

Co ważne, warto mieć na uwadze, że w przypadku Temu wyniki nie podlegają audytowi.

Przeczytaj również: Allegro notuje zyski, a akcje platformy rosną

Pozostali gracze e-commerce w marcu 2025

Temu i Allegro zostawili konkurencję daleko w tyle. Na 3. miejscu zestawienia znalazło się Media Expert z RU na poziomie 11 781 288, zasięgiem 39,66% i średnim czasem na użytkownika wynoszącym zaledwie 6 min i 38 sekund. Za nim, na 4. pozycji, uplasowało się Aliexpress z 10 803 132 realnych użytkowników i zasięgiem 36,37%.

Kolejne miejsca w rankingu zajęli: Empik, ERLI, Shein, Rossmann, Amazon i Vinted.

Ranking zakupów online, w których Allegro przegrało z Temu.

Brak zaskoczenia

Dla osób śledzących trendy w e-handlu pierwsze miejsce Temu nie powinno być zaskoczeniem. Chiński marketplace od miesięcy gonił Allegro w rankingach i – biorąc pod uwagę jego rosnącą popularność – wygrana z polską platformą była wyłącznie kwestią czasu. Jak prezentowały się wyniki w lutym 2025?

Już wtedy różnica w użytkownikach była niewielka i wynosiła około 120 tys. Podobnie wyglądał zasięg w internecie – w tej kategorii Allegro wygrywało zaledwie 0,42%. Co ciekawe, jak wynika z danych udostępnionych przez Polskie Badanie Internetu, obie platformy zaliczyły w lutym spadek zarówno w liczbie użytkowników, jak i zasięgu (w porównaniu do stycznia 2025 r.).

Allegro śledzi ruchy rywala

Grupa Allegro zdaje sobie sprawę z popularności chińskiego konkurenta. Nie tylko uważnie śledzi kolejne ruchy platformy, ale także odpowiada własnymi działaniami, np. poprzez zwiększenie wydatków marketingowych. Pod koniec 2024 r. wzrosły o ponad 40%.

„Są bardzo agresywni wszędzie. Bronimy swojej pozycji bardzo mocno, zwłaszcza w Polsce”

– mówi Jon Eastick, cytowany przez portal Wirtualne Media.

Zobacz też: Allegro z nowym prezesem

Zdjęcie główne: Forum

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES