noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

„Doceniamy klasykę, ale jednocześnie chcemy być blisko najnowszych trendów” – Aleksandra Jakubowiak o wyzwaniach, wartościach i przyszłości marki Martini [WYWIAD]

REKLAMA
noSlotData

Marka Martini to wieloletnie dziedzictwo, za którym stoi piękna tradycja oraz pasja do kreatywnego wspierania branży mody. Z Aleksandrą Jakubowiak, jej marketing managerką, rozmawialiśmy między innymi o największych wyzwaniach stojących na drodze do dalszego rozwoju Martini, zbliżających się projektach oraz wartościach, które od lat przyświecają działalności tego ikonicznego brandu.

Wywiad z Aleksandrą Jakubowiak, Martini Marketing Managerką

Paweł Makosz, Fashion Biznes: Czym zajmujesz się w spółce Bacardi jako Martini Marketing Managerka?

Aleksandra Jakubowiak, Martini Marketing Managerka: Odpowiadam za wszystko co jest związane z rozwojem marki na polskim rynku, czyli planowanie, wdrażanie i monitorowanie strategii marki Martini uwzględniając wszystkie aspekty marketingowe, finansowe i komercyjne. Moim głównym celem jest odświeżenie wizerunku brandu, rekrutacja nowych Konsumentów oraz wzmacnianie lojalności wśród obecnych fanów marki. Na to składają się między innymi działania PR, współprace z influencerami, event marketing, współprace z partnerami handlowymi i poszerzanie kanałów dystrybucji. W każdym z tych obszarów aktywnie uczestniczę, także rola ta jest bardzo wielowymiarowa, ale przynosi też wiele satysfakcji – szczególnie na końcowych etapach, gdy można już oglądać efekty i uczestniczyć w momentach celebracji sukcesów.

Co dotychczas okazało się największym wyzwaniem w pracy z tak ikonicznym brandem oraz jakie kampanie planujecie w nadchodzących miesiącach?

Największym wyzwaniem jest zachowanie balansu między tradycją a nowoczesnością – Martini to marka z długoletnią, ponad 160-letnią historią, dlatego przyciąganie młodszych pokoleń wymaga innowacyjnego podejścia, przy jednoczesnym zachowaniu autentyczności i docenieniu kultowego ‘heritage’. Na ten moment nie mogę zdradzić szczegółów, ale pracujemy nad kampanią, która wprowadzi powiew świeżości, łącząc nasze dotychczasowe wartości, z nowatorskimi pomysłami. 

Aleksandra Jakubowiak, Martini Marketing Managerka

Moda integralną częścią tożsamości Martini

Martini to ponadczasowa marka, która identyfikuje się z branżą fashion. Czy moda jest w jej DNA od zawsze, czy jest to stosunkowo niedawno ustalona i realizowana strategia?

Moda jest wpisana w DNA Martini już od wielu lat. Można więc śmiało powiedzieć, że stanowi integralną część tożsamości marki. W ostatnich latach kładziemy jednak jeszcze większy nacisk na współpracę z branżą fashion, by bardziej zbliżyć się do naszego stylowego odbiorcy.

W jakich obszarach objawia się związek Martini z modą?

Związek Martini z modą widoczny jest na wielu płaszczyznach. Wielokrotnie obejmowaliśmy partnerstwo nad pokazami czołowych polskich projektantów. Pozwala nam to być obecnym na wydarzeniach kształtujących trendy i przyciągać uwagę odbiorców zainteresowanych światem fashion. Dodatkowo, współpracujemy z nimi bezpośrednio – w ten sposób powstają wyjątkowe projekty inspirowane naszym brandem. Działamy też z najbardziej stylowymi twórcami internetowymi, którzy pomagają budować wizerunek Martini jako marki bliskiej światu mody i lifestyle’u.

Asia Typek, fotografka współpracująca z marką Martini
Czy po współpracach z Maciejem Zieniem i Łukaszem Jemiołem możemy spodziewać się kolejnych collabów z polskimi projektantami?

Zdecydowanie – współprace z polskimi projektantami są dla nas bardzo ważne, ponieważ pozwalają nam umacniać wizerunek Martini jako stylowej marki. Dają nam również szansę na aktywne wspieranie lokalnej sceny mody. Jesteśmy w trakcie planowania nowych kooperacji, które z pewnością zaskoczą niejedną osobę!

Moda to dziedzina sztuki nieprzerwanie poszukająca zmian, innowacji, nowych trendów. Czy Martini podąża za kolejnymi nurtami czy wspiera to co klasyczne?

Martini zawsze łączy to, co ponadczasowe, z tym, co innowacyjne. Doceniamy klasykę, ale jednocześnie chcemy być blisko najnowszych trendów. W ten sposób możemy docierać do różnych grup odbiorców, w tym młodszych konsumentów, którzy jak wcześniej wspomniałam, cenią sobie oryginalność i nowe doświadczenia.

Jaki jest cel tak nakierunkowanego wizerunku oraz czy już widzicie efekty tej strategii?

Chcemy w ten sposób podkreślić stylowość samej marki oraz dotrzeć do świadomych i aspirujących konsumentów. Dążymy do tego, aby chwile z koktajlami Martini były postrzegane jako wyjątkowe momenty dnia, którymi celebrujemy mniejsze i większe okazje, zawsze robiąc to w bardziej elegancki, niż casualowy sposób. Chcemy, aby te doświadczenia miały ten wyjątkowy charakter, co wydarzenia świata mody, takie jak pokazy mody. Nasza marka promuje wartości takie jak indywidualizm, kreatywność oraz wyrażanie siebie – idee, które są bliskie również branży modowej.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES