Chicco to marka oferująca produkty dla dzieci. Firma od dłuższego czasu nie wykorzystuje futer zwierzęcych. Jednak teraz wykonała kolejny krok w kierunku etycznej mody.
Chicco oferuje pełną gamę produktów dla dzieci, w tym ubranek dla dzieci w wieku do 8 lat. Marka przywiązuje dużą wagę do materiałów stosowanych przy produkcji odzieży, dlatego też od dłuższego czasu nie wykorzystuje futer zwierzęcych. Teraz firma zobowiązała się formalnie do nieużywania futer i wzięła udział w programie Sklepy Wolne od Futer.
Przyjęta przez Chicco polityka fur-free jest wyrazem odpowiedzialności marki za promowanie dobrostanu i ochrony zwierząt.
Dzięki standardom wyznaczanym przez marki takie jak Chicco, które trafiają do najmłodszych, jutro bez futra będzie coraz bardziej realne dla przyszłych pokoleń – mówi koordynatorka programu Sklepy Wolne od Futer ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki, Aleksandra Majchrzak.
Celem programu jest nie tylko namawianie firm odzieżowych do rezygnacji z futer. Program ma na celu także rzetelne informowanie konsumentów o polityce poszczególnych marek w tej kwestii.
W programie Sklepy Wolne od Futer (ang. Fur Free Retailer) na ten moment bierze udział ponad 950 marek i projektantów z całego świata. Koordynatorem inicjatywy jest koalicja Fur Free Alliance, która zrzesza organizacje zajmujące się ochroną i prawami zwierząt.
W Polsce od 2013 roku program ten prowadzi Stowarzyszenie Otwarte Klatki, którego celem jest zapobiegnie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, jak również edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt. Do programu przystąpiły już takie firmy jak Solar, Mohito, Simple, czy H&M i Zara.