Niedawno cały świat obiegła wiadomość o odwołaniu letniego tygodnia mody w Miami. Media otrzymały taką korespondencję od producenta SWIMWEEK- firmy IMG. W branży zapanował chaos, ponieważ nikt się nie spodziewał takiej decyzji, co więcej, nikt jej nie rozumiał. Zaczęliśmy więc czytać rożne notki prasowe, próbując ułożyć w całość napływające fakty i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację.
A zatem Miami SWIMWEEK nie został odwołany. Po pierwsze to IMG na początku tego roku zmienił nazwę wydarzenia Mercedes Benz Fashion Week na SWIMWEEK, mając nadzieję na koniec współpracy z Mercedesem. Ten rembranding dotyczy tylko wydarzeń odbywających się w Raleigh Hotel w słynnym już białym namiocie. W momencie oficjalnego listu od IMG o odwołaniu SWIMWEEM, kupcy, projektanci i dziennikarze myśleli, że to rzeczywiście koniec tego projektu. Nic bardziej mylnego. Nie ma wątpliwości, że IMG jest liderem na w branży, jeśli chodzi o produkcję fashion weeków. Nie mniej jednak Miami to dużo więcej niż tylko ta jedna firma, jeden biały namiot i jeden list do mediów. Miami Swim Week odbywa się w dniach 15-20 lipca i jest między innymi organizowany przez firmę produkcyjną LDJ oraz FUNKSHION.
A nam wydaje się, że tylko w naszym kraju dzieją się dziwne rzeczy z tygodniami mody… Jak widać, nawet w USA zdarzają się wpadki. Szkoda tylko, że to projektanci najczęściej padają ofiarami takich gierek między organizatorami.
Autor: Urszula Wiszowata