Marki luksusowe prześcigają się w pomysłach na pozyskanie nowych klientów i podtrzymywanie zainteresowania tych dotychczasowych. Jedną z atrakcyjniejszych propozycji brandów wydaje się wypuszczenie mobilnych gier, które mają przyciągnąć uwagę głównie millenialsów.
Niedawno swoją premierę miała aplikacja marki Hermès – H-pitchhh. Jest ona inspirowana tradycyjną grą o nazwie “rzut podkową”. Hermès umożliwia zainteresowanym wirtualne zarzucenie wspomnianą podkową za pomocą przesunięcia palcem na IPhone’ie (na zasadzie zbliżonej do posługiwania się Poké Ball w Pokémon Go). Podobnie jak w realnym świecie, punkty zdobywa się w zależności od tego, jak blisko od wyznaczonego miejsca wyląduje przedmiot. Odblokować można tutaj aż pięć poziomów.
Mimo że gra dostępna jest na całym świecie, mówi się, że strategię kieruje się przede wszystkim do odbiorców z Chin, gdzie przeciętny nabywca dóbr luksusowych cechuje się niższym wiekiem, a co za tym idzie – większym zainteresowaniem aplikacjami mobilnymi.
Hermès wyprodukował nawet materiał promujący inicjatywę:
Kilka innych marek również zdecydowało się zaproponować gry skierowane na rynek chiński.
Z okazji wypuszczenia najnowszej kolekcji szminek (KissKiss Matt), Guerlain nawiązał współpracę z Sunrise Duty-Free, specjalizującym się w bezcłowej działalności handlowej, aby wspólnie stworzyć grę WeChat. Po zaledwie 10 dniach od premiery, pomysł zdobył ponad 18 tysięcy odsłon. Po zakończeniu zabawy, gracze zostali poproszeni o podanie informacji, takich jak imię i nazwisko czy numer telefonu. Dzięki temu mogli wziąć udział w loterii, a francuskie przedsiębiorstwo kosmetyczne znacznie powiększyło bazę danych potencjalnych klientów.
Z badań przeprowadzonych przez Goldman Sachs wynika, że chińscy millenialsi traktują gry nie tylko jako rodzaj rozrywki, ale również istotny element rozwoju osobowości. Ze względu na tamtejszą politykę, wiele osób nie ma rodzeństwa, dorasta w odizolowanym środowisku. Często w Internecie, grach i aplikacjach online szukają okazji do nawiązania kontaktów towarzyskich. Taka sama potrzeba – realizowana pod wpływem różnych okoliczności i uwarunkowań społecznych – może dotyczyć mieszkańców innych miejsc na świecie.
Marketing marek modowych musi dostosowywać się do oczekiwań konsumentów, a co za tym idzie podążać za ich potrzebami, wykorzystując między innymi technologię. Ze względu na wciąż rosnący wpływ świata mobile na codzienność większości potencjalnych klientów, można zaryzykować stwierdzenie, że brandy będą wykorzystywać różnego rodzaju aplikacje i gry coraz częściej.