noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

RANKING: 10 najcenniejszych marek modowych świata

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Brand Finance każdego roku prezentuje listę największych i najcenniejszych marek świata, zgodnie z inwestycjami marketingowymi, kapitałami interesariuszy i wpływem tych firm na wyniki biznesowe. Firma przedstawiła najnowszy, oficjalny ranking 10 najcenniejszych marek z branży mody. Czy znalazły się tu brandy, które typowaliście? 

Na pierwszym miejscu zestawienia znalazła się marka sportowa, która w rankingu najcenniejszych marek widnieje od kilku lat. Z pewnością współprace z gwiazdami, a także niesłabnąca popularność aktywnego i zdrowego stylu życia pozytywnie wpływa na jej sprzedaż. W rankingu nie zabrakło luksusowych domów mody i popularnych sieciówek.

  1. NIKE 

Amerykańska firma Nike została założona w 1964 roku przez Billa Bowermana i Phila Knighta. Zatrudnia na całym świecie ponad 44 000 osób, a jej wartość wynosi 29,6 miliarda dolarów, co czyni ją najcenniejszą marką nie tylko wśród firm sportowych. Marka od lat utrzymuje pozycję lidera pomimo silnej konkurencji chociażby Adidasa, ale jak na razie jest nie do pokonania i wciąż pnie się coraz wyżej.

2. H&M

Mimo licznych kontrowersji czy wpadek, H&M utrzymuje się nadal na drugim miejscu rankingu. Firma działa w 62 krajach, ma ponad 4500 sklepów, a od 2015 roku zatrudnia około 132 000 osób. Jej wartość to 18, 959 miliarda dolarów (tu widać jednak spadek w porównaniu z zeszłym rokiem).

3. ZARA

ZARA utrzymała się na trzeciej pozycji, ale spekuluje się, że już niedługo może znaleźć się na miejscu drugim – wyprzedzając H&M. ZARA bowiem odnotowała silny wzrost (21%) w przeciwieństwie do szwedzkiej sieciówki i tym samym zmniejszyła dystans w rankingu. Warto przypomnieć, że marka należy do grupy INDITEX, w której znajdują się też takie brandy jak: Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Zara Home i Uterqüe.

4. Adidas

To kolejna marka sportowa w zestawieniu i największy rywal NIKE. Międzynarodowa korporacja została założona w 1949 roku w Niemczech przez braci Dassler. Jest to największy producent odzieży sportowej w Europie i drugi pod względem wielkości po Nike. Adidas (wzrost o 41% do 14,3 miliarda dolarów) obecnie szybko rozwija się zarówno w kategoriach sportowych, jak i casualowych.

>>> Przeczytaj również: Ranking 50 najcenniejszych marek modowych świata

5. HERMES

Pierwsza marka luksusowa w tym zestawieniu. To francuski producent towarów luksusowych, założony w 1837 roku, specjalizujący się w wyrobach skórzanych, wyposażeniu wnętrz, perfumach, biżuterii, zegarkach i oczywiście ubraniach. Hermes przejął wiodącą rolę w sektorze luksusowym. W 2018 roku wyprzedził dom mody Louis Vuitton jako najbardziej wartościową markę odzieży luksusowej (36% wzrost do 11,3 mld dolarów).

6. Louis Vuitton

To jeden z wiodących światowych domów mody i luksusowa firma detaliczna założona w 1854 roku. Przez sześć kolejnych lat (2006-2012) Louis Vuitton został uznany za najcenniejszą na świecie markę luksusową, działającą w 50 krajach z ponad 460 sklepami na całym świecie.

7. Cartier

To marka, która zaliczyła najbardziej spektakularny skok w rankingu. Cartier z dziesiątego miejsca wspiął się na siódme. Firma została założona w Paryżu w 1847 roku przez Louis-François Cartiera. Dzięki swojej długiej historii, klientom z rodzin królewskich i celebrytów jest synonimem luksusu od ponad 150 lat. Marka warta jest obecnie 9 805 miliardów dolarów.

8. GUCCI

Ta marka również wspięła się w rankingu i z dziewiątego miejsca wskoczyła na ósme. Po objęciu sterów przez Alessandro Michele firma ponownie zaczęła zwracać na siebie uwagę klientów. Szczególnie można było zauważyć zainteresowanie nią w internecie – w wyszukiwarce jest jednym z częściej szukanych brandów, a dyrektor artystyczny – jedną z najchętniej obserwowanych osób na Instagramie. Wartość marki wycenia się na 8 594 miliardów dolarów.

9. UNIQLO

Początki japońskiej marki sięgają 1949 roku. Firma zyskała spore zainteresowanie współpracując z takimi osobami jak między innymi: JW Anderson, Jil Sander, Christophe Lemaire, Pharrell Williams, jednak w tym roku z miejsca piątego spadła na dziewiąte i odnotowała 19% spadku wartości (do 8 009 miliardów dolarów).

10. ROLEX

Z miejsca ósmego ROLEX znalazł się w rankingu na miejscu dziesiątym. Marka założona została w 1905 roku i znana jest z przełomowych innowacji wprowadzonych do zegarmistrzostwa. To właśnie ROLEX zaproponował pierwszy wodoodporny zegarek na rękę. Od lat uważany jest za wyznacznik statusu społecznego.

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Tagi
(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES