Branżę obiegła informacja, że Naomi Campbell zwróciła uwagę na brak afrykańskiej edycji kultowego magazynu “Vogue”. Supermodelka powiedziała również, że wydawnictwo Conde Nast miałoby znaczący wpływ na różnorodność mody i pozytywnie wpłynęłoby na rozwój światowego przemysłu.
Modelka powiedziała, że potrzeba lepszej reprezentacji kontynentu. Na rynku powinna pojawić się “Vogue Africa” – przyznała supermodelka. Przyznała również, że “Vogue Africa” byłby dobrym krokiem po pojawieniu się arabskiej wersji magazynu. Afryka nigdy nie miała okazji zaprezentowania się na większej, międzynarodowej arenie. Ich materiały i tkaniny, projekty powinny być zaakceptowane na globalnej scenie – argumentowała Campbell.
Ludzie zdali sobie sprawę, że nie chodzi o kolor skóry. To nie określa, czy możesz wykonać swoją pracę, czy nie – kontynuowała modelka. Dodała też, że widzi oznaki tego, że przemysł mody staje się coraz bardziej zróżnicowany i zwróciła tu uwagę na przykład Edwarda Enninful – brytyjskiego redaktora naczelnego “Vogue’a”, który w ubiegłym roku został wybrany na to stanowisko. Urodzony w Ghanie Enninful jest pierwszym czarnoskórym naczelnym w 100-letniej historii publikacji i pierwszym człowiekiem, który podjął tę rolę.
>>> Przeczytaj również: ANALIZA: Czy awatary zastąpią modelki i influencerki, czy przeciwnie – przyczynią się do różnorodności w branży?
W zeszłym tygodniu marka LVMH Louis Vuitton wydała oświadczenie, że zatrudniła ghańsko-amerykańskiego projektanta Virgila Abloha do zaprojektowania kolekcji odzieży męskiej.