W czasach, kiedy media społecznościowe odgrywają znaczącą rolę w świecie mody, a projektanci prześcigają się w pomysłach na najbardziej kreatywne kampanie, niełatwo wybić się oryginalnym pomysłem. Domy mody konkurują między sobą o rozgłos, miejsce w głównych rubrykach modowych magazynów, a także liczbę kliknięć. Przedstawiamy kilka najciekawszych kampanii na sezon wiosna-lato 2018, które skradły nasze serca i na długo zostaną zapamiętane przez świat mody.
Gucci
Alessandro Michele ponownie zaskoczył świat mody. Dyrektor kreatywny Gucci tym razem nie zaprosił do współpracy ulubionego fotografa Glena Luchforda, lecz hiszpańskiego malarza Ignasiego Monreal. Twórca stworzył kampanię składającą się z hiperrealistycznych obrazów, nawiązujących do słynnych płócien artystów z różnych epok. Monreal tworząc ilustracje, skupił się na przedstawieniu trzech elementów: ziemi, morza i nieba. Na każdym z nich zamieścił oczywiście ubrania i dodatki z nowej kolekcji Gucci. Kto z nas nie chciałby wyglądać jak z obrazu?
Loewe
Po kampanii z Gisele Bundchen, dyrektor kreatywny Loewe, Jonathan Anderson, ponownie zaprosił do współpracy kultowego fotografa Stevena Meisela. Tym razem wizje artysty prezentuje modelka Vittoria Ceretii, makijażem zajęła się Pat McGrath, a fryzurami Guido Palau. Ekipa artystów stworzyła zaskakującą kampanię z owocami w roli głównej. Anderson tłumaczy, iż chciał ukazać metaforycznie nienasycony apetyt fanów konsumpcji mody.
Balenciaga
Gdy dom mody Balenciaga rozpoczął publikację zdjęć nowej kampanii na Instagramie, łatwo można było doszukać się podobieństwa do kampanii Yeezy Kanye Westa. Demna Gvasalia zainspirował się kolegą z branży, tworząc serię na wzór zdjęć robionych przez paparazzi. Za zdjęcia odpowiedzialna jest agencja Agence Bestimage, francuski odpowiednik Getty Images. Modelki w pośpiechu przemykają przez Avenue Montaigne i Rue Sant-Honore, przed butikami Baleciagi, zasłaniając twarze przed błyskiem fleszy torebkami domu mody. Każdej towarzyszy równie wystylizowany ochroniarz. W rolę atakowanych przez paparazzi celebrytek wcieliły się m. in. Stella Tennant, Dipti Sharma, Kennah Lau, Marjitta Nissinen i Eliza Douglas.
Coach
Selena Gomez siedząca przy oknie w nowojorskim apartamencie na tle rozświetlonego na złoto nieba nad Manhattanem to kwintesencja kampanii Coach. Kampanią zajęło się znane trio, które odpowiada także za kampanie Loewe. Aktorkę i piosenkarkę sfotografował Steven Meisel, fryzury stworzył Guido Palau, a delikatną urodę podkreśliła Pat McGrath. Coach girl jest prawdziwa – jeździ metrem lub, tak jak w tym sezonie, odpoczywa w swoim nowojorskim apartamencie – mówi dyrektor kreatywny Coach Stuart Vevers.
Burberry
Christopher Bailey, który jeszcze tylko przez kilka miesięcy pracuje dla Burberry, powierzył stanowisko dyrektor artystycznej kampanii modelce Adwoa Aboah. Ogłoszona w 2017 roku przez portal models.com modelką roku, Adowoa podbija świat mody chodząc po wybiegach największych projektantów. W kampanii dla Burberry nie tylko pozuje do zdjęć, ale także jest twórcą pomysłu na zdjęcia i fotografem sesji. Głośne nazwisko i nowatorskie spojrzenie modelki sprawiło, że kampania brytyjskiego domu mody znacznie różni się od tych z poprzednich sezonów. Zdjęcia dla Burberry wykonał tym razem Juergen Teller, a przed obiektywem stanęła Adwoa oraz jej bliscy – kuzyni i przyjaciele.
GmbH
Niemiecka marka GmbH zaskakuje prostotą. Bez zatrudnienia supermodelek czy wydanych milionów na egzotyczne lokalizacje, projektant Benjamin Alexander Huseby sam staje za obiektywem, tworząc kolekcję Europe Endless. W hołdzie dla rodziców tureckiego i pakistańskiego pochodzenia, projektant fotografuje przyjaciół i członków rodziny. Modele to dzieci imigrantów różnych narodowości, od Indii, po Sri Lanke.
Calvin Klein 205W39NYC
Raf Simons wraca z kolekcją Calvin Klein, po raz drugi tworząc projekty dla nowojorskiej marki. Fotograf Willy Vanderperre stworzył ponury nastrój kampanii, przedstawiając dwudziestu modeli w opuszczonej stodole, tej samej gdzie została sfotografowana kolekcja projektanta #MyCalvins z Kardashiankami.