8 marca, w Dniu Kobiet wypadła piąta rocznica powstania & Other Stories. Z tej okazji marki postanowiła stworzyć wyjątkową kampanię.
>>> Czytaj również: Siedem historii niezwykłych dziewczyn. Nowa kolekcja Femi Stories
Historia marki
Już w 2011 roku założyciele & Other Stories zaczęli zastanawiać się nad stworzeniem marki kosmetycznej, której ofertę uzupełniałyby produkty modowe. Długo trwające negocjacje spowodowały nowe spojrzenie na projekt. Z czasem powstawały coraz to nowsze pomysły. Kosmetyki oczywiście miały być na pierwszym miejscu, ale klientki mogły też kupić inne produkty. Miały znaleźć kolekcję ready-to-wear: buty, torebki oraz produkty piśmiennicze, biżuterię i bieliznę. Tak zrodziło się miejsce, które najlepiej określa hasło: one stop styling destination.
Nazwa marki & Other Stories to nic innego, jak nawiązanie do starego zwyczaju opowiadania krótkich opowiastek, a & sprawia, że łatwo dopowiedzieć coś, co pasowałoby do nazwy sklepu, tworząc nowy przekaz.
Współprace
W ciagu pięciu lat istnienia firma na swój własny, osobisty sposób opowiadała własne historie, współpracując z silnymi kobietami, takimi jak Clare Vivier (2015), Lykke Li (2014), Rachel Antonoff (2015), Rodarte (2016) oraz Kim Gordon (2017). To silna kobieta od zawsze była główną inspiracją marki, kobieta, która kocha modę, która podświadomie czuje i sama tworzy swój niepowtarzalny styl.
& Other Stories przy tworzeniu projektów takich jak Styling Stories i Co – creative projects do współpracy zaprosiła zarówno młode talenty, jak i również ikony mody: Iris Apfel, Ada Kokosar, Susie Bubble oraz Lou Doillon. To one wybrały swoje ulubione elementy z kolekcji i zreinterpretowały je zupełnie po swojemu. Wspólnie z & Other Stories opowiedziały nową historię, pokazując charakter i ujawniając niezwykłą kreatywność.
Atelier
Wszystkie kolekcje powstają w pracowniach zwanych Atelier, które mieszczą się w Paryżu, Sztokholmie oraz Los Angeles. Każda z nich ma niepowtarzalny styl. Paryskie Atelier to świat mody, kolorów i wzorów. Zaprojektowane tu kolekcje wyróżniają się kobiecością i eklektycznością, zachęcając do eksperymentowania ze stylami. Sztokholmskie Atelier to odzwierciedlenie prostej, eleganckiej, skandynawskiej estetyki. Kolekcje zaprojektowane w tym miejscu to zabawa z kontrastem i proporcją. Natomiast Atelier w Los Angeles inspiruje się wieloma aspektami kalifornijskiego życia oraz różnorodnością, jaką można znaleźć w tym stanie. To całkowita wolność w eksperymentowaniu ze stylami.
Pierwszy sklep & Other Stories został otwarty 8 marca 2013 roku w Londynie. Do dzisiaj powstało ich już 60. Znajdują się w Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Irlandii, we Włoszech, w Holandii, Polsce, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz w Katarzei. Butiki stacjonarne wspiera również sklep internetowy.
Urodzinowa kampania
Z okazji Dnia Kobiet oraz piątej rocznicy powstania marki, powstała niezwykła kampania, która złożyła hołd odważnym i mądrym kobietom. Siedem wyjątkowych dziewczyn z Paryża, Sztokholmu i Los Angeles poproszono o wybór ulubionych ubrań i akcesoriów & Other Stories oraz odpowiedź na pytanie, co dla nich znaczy bycie kobietą.
Każda z dziewczyn zinterpretowała pytanie na swój sposób. Bycie kobietą to bycie pewnym siebie i czucie się komfortowo we własnej skórze – przyznała Monica Galan, skateboardzistka z Los Angeles. Ciągła możliwość zmiany, miłość i solidarność kobiet wyliczała Maria Montti, stylistka ze Sztokholmu. Bierzemy udział w kobiecej rewolucji dającej początek nowej erze – stwierdziła z kolei Elinor Nystedt, doradca kreatywny ze Sztokholmu. Zapraszając różnorodne dziewczyny z wielu państw, w różnym wieku i odmiennej kulturze, marka udowodniła, że dziewczyny & Other Stories łączy wiele: autentyczność, radość z życia i życie w zgodzie ze sobą.