Marcowe dane sprzedażowe pokazują już wyraźną poprawę efektywności segmentu fashion na polskim rynku. Sprzedaż w naszym kraju zwiększa się z roku na rok, podczas gdy tempo wzrostu powierzchni handlowej jest wolniejsze. Jak sobie poradziły polskie spółki w marcu?
REDAN
Redan ostatecznie sfinalizował transakcję sprzedaży 10.76% akcji spółki TXM firmie BBT Distribution Trade Group Limited za blisko 15 milionów złotych. W tym momencie Redan posiada 64% kapitału spółki. W skali całej Grupy Redan przychody w minionym miesiącu zwiększyły się rok do roku o 21% do 44 mln zł.
Marka Top Secret, jedna z firm z rodziny Redan, zwiększyła obroty w marcu aż o 40%.
Na koniec 2014 r. sieć dyskontowa TXM liczyła 309 sklepów, w tym 4 za granicą. Redan dość mocno kieruje się ze swoim produktem na rynki wschodnie.
Sprzedaż w sklepach marki Próchnik wzrosła o 51%.
Spółka Próchnik SA w marcu 2015 roku osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży detalicznej w sklepach marki Próchnik i Rage Age w kwocie 3, 52 mln zł., co oznacza wzrost o 21% w porównaniu do tego samego okresu w roku 2014. Spółka wówczas wypracowała sprzedaż na poziomie 2,9 mln zł.
SPRZEDAŻ W SKLEPACH:
- Adam Feliks Próchnik wzrosła o 51%
- Rage Age w tym okresie spadła o 22%
Przypomnijmy, w 2015 roku Próchnik SA planuje otwarcie od 5 do 6 sklepów zarówno sieci Rage Age, jak i Adam Feliks Próchnik, a także zamknięcie nierentownych punktów sprzedaży. Obecnie w Polsce działa około 40 salonów sieci Próchnik oraz 12 sklepów marki Rage Age, przy uwzględnieniu salonów outletowych.