noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

HISTORIA MARKI: W czym tkwi sukces Vistuli?

REKLAMA
noSlotData

Vistula to jedna z najbardziej znanych polskich marek odzieżowych. Na jej podstawowy asortyment składają się męskie garnitury, koszule, spodnie oraz kurtki i akcesoria. Mimo że w ostatnich latach firma może pochwalić się udanymi kampaniami reklamowymi i satysfakcjonującymi wynikami sprzedaży, nie zawsze radziła sobie tak dobrze. Nauka na błędach i jakość produktów przełożyły się jednak na sukces. 

Początki marki

Rozpoczęcie działalności przedsiębiorstwa datuje się na 1948 rok, kiedy uruchomiono Krakowskie Zakłady Przemysłu Odzieżowego. Na początku Vistula produkowała odzież zarówno męską i damską – dopiero z czasem ograniczyła się do kolekcji dedykowanym panom. Na początku lat 90. spółka została sprywatyzowana, a w 1993 roku Vistula zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W latach 70. intensywność rozwoju wymagała zlecenie produkcji filiom zakładów w Myślenicach, Staszowie, Przeworsku i Łańcucie; aktualnie produkty Vistuli pochodzą ze szwalni w Myślenicach.

Kryzys finansowy

W latach 2000 firma borykała się z poważnymi problemami finansowymi, ale wkrótce poradziła sobie z nimi dzięki restrukturyzacji, innowacyjnym projektom i utworzeniu własnej sieci sprzedaży. Stumilionowa strata zanotowana w roku 2002 została zamieniona w 21 mln zysku zaledwie 2 lata później. Duży udział miał w tym Michał Wójcik (w 2003 roku powołany na stanowisko prezesa) oraz Rafał Czapul, któremu powierzono obowiązki głównego projektanta.

Znane nazwiska w kampaniach

W 2006 roku do grupy Vistula dołączyła Wólczanka, specjalizująca się w sprzedaży koszul męskich. Za połączone firmy odpowiedzialność przejął wówczas Rafał Bauer. To za jego kadencji powstała głośna kampania reklamowa z Piercem Brosnanem. Wybór Pierce’a Brosnana ma potwierdzić i utrwalić wizerunek V&W jako marki z górnej półki – powiedział wtedy prezes zarządu. Aktora pozującego w garniturach i koszulach szytych na miarę fotografował Robert Wolański, który współpracował z firmą od lat. Aktualnym prezesem Vistuli jest Grzegorz Pilch, odpowiedzialny między innymi za wprowadzenie na polski rynek marki Hugo Boss.

salon Vistula. źródło: biznestuba.pl

Po poprzednich kilku sezonach udanej współpracy, Vistula w zeszłym roku roku podpisała z Robertem Lewandowskim umowę na czas nieokreślony. W propozycji na sezon jesień-zima 2017 oprócz promocji, piłkarz po raz pierwszy zaangażował się także w proces kreacji, czego efektem było powstanie linii Robert Lewandowski Collection. Starałem się przełożyć na język marki część indywidualnego stylu. Moja garderoba odznacza się niewymuszoną swobodą i dbałością o szczegóły. Na co dzień najchętniej sięgam po ubrania, które dają się łatwo zestawiać i taka jest też moja kolekcja: praktyczna i ponadczasowa – powiedział piłkarz. Kolekcja cieszyła się dużym zainteresowaniem, dlatego Lewandowski ponownie zaangażował się we współtworzenie w kolekcji w sezonie wiosna-lato 2018 i wspólnie z Wojtkiem Bednarzem, projektantem marki, mógł zadecydować o tym, jakie materiały czy fasony pojawią się w serii sygnowanej jego nazwiskiem.

mat. Vistula

Oferta

Firma słynie z produktów najwyższej jakości, a każda jej seria w nienaganny sposób łączy tradycyjne krawiectwo, najnowsze trendy i ponadczasową klasykę. Flagowym produktem marki są eleganckie garnitury produkowane z tkanin pochodzących od renomowanych europejskich dostawców. Kolekcja Vistuli składa się z trzech linii. Lantier i Vistula trafiają w gusta najbardziej wymagających klientów, natomiast Red stworzono z myślą o mniej formalnym stylu ubioru. Marka przygotowała również ofertę specjalną: Made to Measure, czyli ekskluzywny program szycia na miarę.

Vistula jako spółka

W skład grupy Vistula oprócz wspomnianej już Wólczanki wchodzą także marki: Deni Cler Milano, oferująca luksusową odzież dla kobiet oraz W.Kruk, reprezentująca tradycyjne jubilerstwo. Vistula Group S.A. od lat dynamicznie rozwija własną sieć sprzedaży detalicznej. Aktualnie liczy ona 408 sklepy o łącznej powierzchni sprzedażowej liczącej 33,1 tys. m2 (w tym między innymi: 133 sklepów marki Vistula, 114 sklepy marki W.KRUK, 128 sklepów marki Wólczanka oraz 33 sklepy marki Deni Cler Milano).

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

Vistula

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES