noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

HISTORIA MARKI: Co kryje się za nazwą Gino Rossi?

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Gino Rossi to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek, która od lat zajmuje czołową pozycję w segmencie sprzedaży obuwia i akcesoriów ze średniej i wyższej półki. Na świetną reputację firma zapracowała połączeniem znajomości najnowszych trendów z doskonałej jakości materiałami.

Geneza marki

Prawdopodobnie kiedy pierwszy raz zderzyliście się z nazwą marki, pomyśleliście, że to włoska firma. Tymczasem buty Gino Rossi od pierwszego dnia istnienia firmy produkowane są w fabryce w Słupsku. Początkowo wytwarzano tam zaledwie 60 tysięcy par butów rocznie. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1992 roku w wyniku współpracy polskich i włoskich konstruktorów obuwia. Marka zawdzięcza nazwę jednemu z sześciu udziałowców, który nazywał się właśnie Gino Rossi. Brand, chcąc wstrzelić się w trend obcojęzycznych nazw, które były wówczas obietnicą luksusu, postanowił wybrać włoskie, a nie polskie nazwisko.

Na początku lat 90. pojawiło się wielu producentów oraz importerów odzieży i obuwia. Sklepy zapełniły się kolorowymi ubraniami i modnymi butami. Dla klientów liczyła się także zagraniczna nazwa na metce i to już czasami wystarczyło, żeby odnieść sukces w sprzedaży. Większość nawet nie domyślała się, że dżinsy Big Star czy Americanos są szyte przez polskie firmy w kraju. W pewnym sensie podobnym pomysłem było nawiązanie do włoskiego pochodzenia w nazwie marki obuwia – powiedział prezes zarządu Gino Rossi Tomasz Malicki w wywiadzie z portalem Bankier.pl.

Gino Rossi, kolekcja wiosna-lato 2018

Pierwotnie spółka zajmowała się tylko produkcją obuwia dla mężczyzn, lecz z czasem poszerzyła swój asortyment o buty dedykowane kobietom. Wkrótce w ofercie pojawiły się również akcesoria, takie jak damskie torebki, portfele, teczki oraz środki do pielęgnacji obuwia. Gino Rossi co roku proponuje nowe dodatki, parasole czy okulary przeciwsłoneczne.

Większość produktów pochodzi ze słupskiego zakładu, ale niektóre modele firma importuje również od zaprzyjaźnionych dostawców z Włoch. Uzupełnieniem kolekcji obuwia są unikalne torebki i eleganckie teczki produkowane w zakładzie galanteryjnym w Elblągu.

>>>Przeczytaj również: HISTORIA FIRMY: Simple Creative Products wie, jak osiągnąć sukces

Działania marketingowe

W 2015 roku prezes Gino Rossi zdecydował się na udział w programie Kryptonim szef (TVP1), w którym wcielił się w rolę szeregowego pracownika swojej firmy. Wszystko odbyło się po przeprowadzeniu metamorfozy w wyglądzie, a miało na celu sprawdzenie, co można usprawnić w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Doświadczenie to pokazało mi i utwierdziło, jak ważne są szkolenia i inwestycja w ludzi. Przekonałem się, że do tej pracy trzeba mieć odpowiednie predyspozycje i wiedzę, którą dostarcza firma po to, aby przekonać klienta, że nasz produkt naprawdę jest wyjątkowy – przyznał Tomasz Malicki.

Gino Rossi może pochwalić się dwiema głośnymi współpracami z cenionymi projektantami. W 2014 roku kolekcję obuwia dla marki stworzył Tomasz Ossoliński. W jej skład weszło sześć modeli męskich butów wykonanych w całości ze skóry (w wersji casualowej i wieczorowej) oraz modele damskie w dwóch wersjach kolorystycznych. Rok później Gino Rossi zaprosiło Joannę Klimas do zaprojektowania limitowanej kolekcji skórzanych toreb. Złożyło się na nią pięć minimalistycznych modeli w kilku wariantach kolorystycznych. Czarno-białe zdjęcia promujące efekty współpracy przedstawiały projektantkę z córką – aktorką Natalią Klimas.

Joanna Klimas z córką

Sprzedaż

W 1994 roku w Sopocie powstał pierwszy sklep Gino Rossi. Dziś firma zatrudnia ponad 800 osób, posiada szeroko rozbudowaną sieć sprzedaży, w skład której wchodzi 70 salonów w Polsce i 26 za granicą (Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja) oraz 10 salonów outletowych. Prowadzi także prężnie rozwijający się kanał online. Od 2006 roku do spółki należy Simple Creative Products, ekskluzywna marka modowa, która posiada kilkadziesiąt salonów w całej Polsce.

Od początku zakładano, że Gino Rossi będzie wiodącą marką spółki. Okazało się jednak, że gdy kilka lat temu stanęło ona na skraju upadłości, to satysfakcjonujące wyniki sprzedaży Simple przekonały banki do przyznawania grupie kolejnych kredytów. W 2015 roku Rada Nadzorcza Spółki powołała nowych członków na kolejną kadencję – prezesem został wtedy Tomasz Malicki. Od tamtej pory Gino Rossi konsekwentnie notuje wzrost przychodów.

W okresie styczeń-grudzień 2017 sprzedaż Gino Rossi wyniosła 193,5 mln złotych, czyli o prawie 15 proc. więcej niż przed rokiem. Według informacji PAP Biznes, przychody grupy Gino Rossi w styczniu 2018 roku wyniosły 17,9 mln zł, czyli były o około 10 proc. niższe rok do roku. Sprzedaż samego Gino Rossi spadła rdr w styczniu o 7,1 proc. do 12,2 mln zł, a sprzedaż Simple wyniosła 5,7 mln zł, o 16,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Jak przyjmie się najnowsza propozycja marki promująca wysoką jakość i nurt slow? Na wyniki przyjdzie nam trochę poczekać.

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES