>>> Przeczytaj również: LVMH i Kering wprowadzili dokument o współpracy z modelkami. Czy będzie miał realny wpływ na branżę?
Dla kogo?
Dla wszystkich podmiotów z sektora handlu w Polsce, zarówno małych i średnich przedsiębiorców (sektor MSP), jak i dużych sieci handlowych objętych ustawą o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni.
Cele
Celem szkolenia jest omówienie zmian dotyczących ograniczenia handlu w niedzielę i święta – zarówno od strony prawnej, jak i od strony biznesu. Zajęcia prowadzone będą przez wybitnych ekspertów-praktyków związanych z sektorem handlowym.Istotną wartością szkolenia będzie przedstawienie faktycznej zmiany zachowań konsumentów będących reakcją na ograniczenie handlu w niedziele i święta. Na podstawie rzeczywistych danych dowiemy się, czy częstotliwość odwiedzin w obiektach handlowych konsumentów zmieniła się, jak zmieniło się nastawienie do wizyt w centrach handlowych w wolne niedziele i jaki jest ich cel. Dane takie zostaną przeanalizowane i porównane na przykładzie ośrodków zakupowych w Polsce.
Atuty szkolenia
– poznanie kluczowych aspektów prawnych ograniczenia handlu w niedziele i święta
– poznanie kluczowych aspektów praktycznych ograniczenia handlu w niedziele i święta
– poznanie unikatowych danych dotyczących zachowań zakupowych i reakcji klientów na zmianę regulacji – analiza na danych rzeczywistych
– wiedza przekazywana przez doświadczonych ekspertów praktyków
– dyskusja ekspertów dotycząca nowego stanu prawnego – obecni będą przedstawiciele najemców, wynajmujących, radca prawny oraz moderator dyskusji – założyciel PRCH
Program
Prawo
- Na czym polegają zmiany w przepisach?
- Od kiedy obowiązują nowe regulacje?
- Ile niedziel w miesiącu bez handlu?
- Jakich podmiotów i jakich czynności związanych z handlem dotyczą nowe regulacje?
- Zakaz powierzania pracy
- Wyjątki od reguły
- Showroomy
- Sklepy internetowe
- Sankcje
- Zagrożenia
- Szanse
- Porównanie z rynkami zagranicznymi
Biznes
Analiza zachowań konsumentów na podstawie danych rzeczywistych oraz dyskusja ekspercka dotycząca:
- Konsekwencji dla branży handlowej, w tym branży fashion – od strony najemcy i wynajmującego
- Konsekwencj dla rynku pracy
- Zmian nawyków konsumentów
- Jak przygotować swoją działalność do nowej rzeczywistości
- Zachowań konsumentów w wyniku ograniczenia handlu w niedziele i święta
dr Aleksandra Kunkiel-Kryńska – jest radcą prawnym, partnerem współkierującym praktyką Consumer Product Compliance & Life Sciences w kancelarii prawnej Wierzbowski Eversheds Sutherland. Specjalizuje się w szeroko pojętym prawie konsumenckim. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie dla krajowych i zagranicznych firm z branż RTV, AGD, FMCG, wyrobów tekstylnych, branży meblowej i kosmetycznej. Pracuje dla wiodących producentów, importerów, dystrybutorów i detalistów, zapewniając kompleksowe doradztwo prawne w zakresie szeroko rozumianego prawa konsumenckiego, w tym w zakresie bezpieczeństwa produktów, a także roszczeń konsumenckich i gwarancyjnych oraz prawa umów i prawa reklamy. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje również bieżącą obsługę spółek oraz realizację projektów dotyczących zamówień publicznych.
Dr Aleksandra Kunkiel-Kryńska – ma na koncie liczne publikacje w czołowych polskich dziennikach oraz w prasie branżowej. Jest współautorką książki „Nieuczciwe klauzule w prawie umów konsumenckich” (C.H. Beck, 2004,2005), autorką książki „Metody harmonizacji prawa konsumenckiego w UE i ich wpływ na procesy implementacyjne w państwach członkowskich” (Wolters Kluwer, 2013) oraz współautorką książki „Prawo konsumenckie w praktyce” (C.H. Beck, 2016). Regularnie występuje jako prelegentka na konferencjach, prowadzi też autorskie szkolenia dotyczące prawa konsumenckiego. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Prawa Europejskiego. Współtworzy kancelaryjny blog IP w sieci, poruszający m.in. zagadnienia prawa konsumenckiego i e-biznesu.
Anna Szmeja – absolwentka Politechniki Gdańskiej i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, stypendystka na wydziale Handlu i Stosunków Międzynarodowych Universite de Rennes 1 we Francji, jest związana z branżą centrów i sieci handlowych od 2000 roku. Karierę rozpoczynała m.in. w firmach: Decathlon Francja, Apsys Polska i Caelum Development na stanowiskach dyrektora operacyjnego i marketingu. Znana szeroko w branży retail jako założyciel i wieloletni dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych, PRCH. Po 14 latach pracy w PRCH, Anna wraz z grupą ekspertów stworzyła Retail Institute – ośrodek dialogu, badań i analiz dla branży retail. Dziś w badaniach Instytutu bierze udział ponad 130 centrów i sieci handlowych.
Agnieszka Tomczak-Tuzińska – posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i realizacji strategii marketingowych oraz rozwoju biznesu w branży centrów handlowych. Pracowała między innymi dla Atrium, Caleum Development, CREAM. Obecnie pełni funkcję dyrektora marketingu w Apsys Polska. Ukończyła wydział Zarządzania i Marketingu na Politechnice Gdańskiej oraz specjalizację finansową w wiodącej wyższej szkole biznesu we Francji: École Supériere de Commerce de Rouen.
Więcej informacji na temat szkolenia znajdziecie TUTAJ.