Standardy kobiecego piękna zmieniały się na przestrzeni lat, jednak wciąż wielu ludzi zdaje się o tym nie pamiętać. W najnowszej kampanii reklamowej Adidasa Icons of Tomorrow udział wzięli sportowcy, aktywiści, modele i modelki. Czy spodziewano się aż takiego ataku?
Za wielką burzą w Internecie stoi Szwedka Arvida Byström, urodzona w 1991 roku fotografka, modelka, a także wokalistka. Kiedy nagrywała krótki filmik dla firmy Adidas, z pewnością nie spodziewała się takiej fali hejtu, a nawet gróźb. A wszystko przez… włosy na nogach.
https://www.youtube.com/watch?v=elDe_kHYTb8
Z pewnością nie był to jednak przypadek czy zagapienie się. Arvida od lat znana jest jako działaczka ruchu no-shave. Na swoim Instagramie napisała:
Moje zdjęcie z kampanii adidasoriginals wzbudziło wiele nieprzyjemnych komentarzy. Jestem uprzywilejowaną, białą osobą, z jedną niekonformistyczną cechą, czyli włosami na nogach. Ludzie dosłownie grożą mi gwałtem w prywatnych wiadomościach. Nie mogę sobie nawet wyobrazić, jak to jest, próbować poruszać się w świecie, kiedy nie ma się tych wszystkich przywilejów.
https://www.instagram.com/p/BZd1cbNggu7/?hl=pl&taken-by=arvidabystrom
Autor: Joanna Porayska