Najnowszy raport firmy konsultingowej Interbrand nie pozostawia żadnych złudzeń – marki technologiczne są najcenniejszymi i najważniejszymi markami na świecie. Podium w 2017 roku zajęły odpowiednio Apple, Google oraz Microsoft.
Coroczny ranking firmy Interbrand ma za zadanie wyłonić, spośród marek na całym świecie, te, które są najcenniejsze. Jednymi z kryteriów są wyniki finansowe spółki, wpływ klienta oraz to, jak potężna jest pozycja firmy, aby była ona w stanie kształtować ceny w taki sposób, by było to korzystne i dla marki i dla klientów.
Od kilku lat w zestawieniu przodują marki technologiczne, tak też było tym razem. Firma Apple już drugi raz z rzędu zajmuje pierwsze miejsce w rankingu. Warto też wspomnieć o tym, że Facebook z 15 miejsca w 2016, w tym roku wskoczył na 8 lokatę.
Poniżej 10 najważniejszych firm:
- Apple – 184,2 milionów USD
- Google – 141,7 milionów USD
- Microsoft – 79,9 milionów USD
- Coca-Cola – 69,7 milionów USD
- Amazon – 64,7 milionów USD
- Samsung – 56,2 milionów USD
- Toyota – 50,2 milionów USD
- Facebook – 48,1 milionów USD
- Mercedes-Benz – 47,8 milionów USD
- IBM – 46,8 milionów USD
Autor: Julia Gugniewicz