noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Witryna sklepu KappAhl.

HISTORIA MARKI: KappAhl – i tradycyjnie, i z duchem naszych czasów

REKLAMA
noSlotData

Na początku lat 50. XX wieku 30-letni Per-Olof Ahl pracował jako obwoźny sprzedawca. Podczas swoich podróży po całym kraju wszędzie widział kobiety w zużytych, starych i niemodnych płaszczach. Wtedy postanowił to zmienić.

Jak wyglądały początki marki KappAhl?

Kupno nowego płaszcza dla wielu osób stanowiło w tamtym czasie zbyt duży wydatek – głównie ze względu na astronomiczne ceny. Dlatego Per-Olof Ahl w 1953 roku otworzył własny sklep z płaszczami w lokalu mieszczącym się w jednej z piwnic w Göteborgu i nazwał go „Kapp-Ahl” (ze szwedzkiego „Ahl od płaszczy”). Misja jego firmy była prosta: dać wszystkim kobietom możliwość znalezienia eleganckich ubrań w przystępnej cenie.

Żaden płaszcz, nie ważne jak elegancki, nie powinien kosztować więcej niż 139 koron – mawiał i starał się również zaoferować swoim klientom dobrą obsługę oraz znacznie większy wybór rozmiarów sprzedawanych przez siebie płaszczy niż konkurencja.

Biznes odniósł natychmiastowy sukces – w rok po powstaniu firmy obroty KappAhl wynosiły 4,5 mln koron szwedzkich. Dziesięć lat po założeniu firmy Per-Olof miał 25 sklepów na terenie Szwecji. Od tego czasu wiele się wydarzyło – w 1959 roku oferta rozszerzyła się na odzież męską, a w 1978 – na dziecięcą. W tym momencie brand jest jedną z największych sieci sklepów odzieżowych w Skandynawii z około 400 sklepami w Szwecji, Norwegii, Finlandii i Polsce, w których pracuje w sumie ok. 4 tys. pracowników.

KappAhl – jak to wygląda dziś?

Oprócz sprzedaży stacjonarnej, KappAhl prowadzi sklep internetowy w Szwecji, Norwegii i Finlandii, a od 2015 roku także w Polsce. Warto dodać, że w Polsce największym powodzeniem cieszy się oferta dedykowana dla niemowląt i dzieci. W związku z tym brand – otwierając swój nowy (i największy) sklep w warszawskiej Galerii Północnej, podjął decyzję o stworzeniu osobnych butików Newbie z odzieżą dla najmłodszych.

Jak zdradza Agnieszka Skrybant-Jaworska, Country Manager firmy KappAhl, w rozmowie z RetailNet: Współpraca z Galerią Północną to pierwsza tak znacząca inwestycja w Polsce na przestrzeni ostatnich kilku lat. Marka KappAhl ma już ugruntowaną pozycję na rynku, klienci cenią zarówno jakość i krój naszych ubrań, jak i prężnie działający program lojalnościowy, umożliwiający zakupy po okazyjnych cenach. Teraz wchodzimy do Polski z nowym konceptem skierowanym do rodziców. Ubranka i akcesoria Newbie były do tej pory dostępne we wszystkich sklepach KappAhl i w sklepie internetowym. Spotkały się z bardzo dobrymi opiniami rodziców, dlatego w Galerii Północnej powstanie pierwszy w Polsce butik pod marką Newbie. Wierzymy, że tak nowoczesne, otwarte na rodziny centrum handlowe będzie idealną lokalizacją dla nowego przedsięwzięcia.

Dziś firma KappAhl jest także notowana na giełdzie, a od roku 2010 została dwukrotnie nagrodzona wyróżnieniem „Najlepsze miejsce pracy w Szwecji”. Od dłuższego czasu kładzie także nacisk na zrównoważony rozwój i podejmuje działania związane z pomocą kobietom i dzieciom w krajach, gdzie prowadzą działalność, rozwijaniem metod bardziej zrównoważonych upraw – np. bawełny, a także lepszych metod odzyskiwania zużytych tekstyliów.

To nie wszystko – ponad 96% przesyłek z Azji transportowanych jest drogą morską, zarówno ze względu na koszty, jak i na środowisko naturalne. Obecnie zajmują się także naprawą… starych wieszaków! KappAhl przekazuje do ponownego wykorzystania około 180 000 wieszaków rocznie.

W KappAhl interesujące jest zaangażowanie w wiele kanałów komunikacji z klientem. Dość prężnie działa kanał na YouTubie, który publikuje – także z polskimi napisami, video z poradami stylizacyjnymi dot. różnych części garderoby.

W Polsce brand jest dość popularny i obecny w większości galerii handlowych. W zgodzie z najnowszymi trendami powstają kolekcje, a ze sporym rozmachem – kampanie, gdzie głównymi bohaterami są gwiazdy, takie jak supermodelka Paulina Porizkova. Obecna, jesienna kolekcja skoncentrowana jest na pięknej bieliźnie, w której modelkami są kobiety o różnych kształtach. To tylko kolejny dowód na to, że KappAhl wciąż idzie do przodu – w zgodzie z trendami i tym, czym żyje współczesny świat.

KappAhl dla dobra planety

Wygląd i wygoda noszonej odzieży są niezwykle istotne. Równie ważne jest jaki wpływ na ludzi i środowisko ma jej produkcja. Największy wpływ odzieży na klimat ma miejsce podczas produkcji. Aby działać w duchu zrównoważonego rozwoju, istotne jest zmniejszenie zużycia wody, środków chemicznych i energii w procesie upraw i produkcji. Użycie tkanin takich jak certyfikowana bawełna i przetworzone włókna poliestrowe znacząco redukuje wpływ na klimat w porównaniu z tradycyjnymi metodami produkcji.

Celem KappAhl jest, aby do 2025 roku cała odzież była produkowana z materiałów o mniejszym wpływie na klimat niż konwencjonalne tkaniny. Obecnie osiągnęli poziom 86% takich materiałów w produkcji. A od 2026 cała ich odzież ma być w pełni identyfikowalna – od włókien aż po gotowy produkt.

Autor: Kaśka Michalak

Zdjęcie główne: kappahl.com

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES