Industrialna hala mieszcząca się w Soho Factory, a w niej – najnowszy pokaz kolekcji – DESERT by QПШ ROBERT KUPISZ na lato 2018. Jak wskazuje tytuł, inspiracją do stworzenia kolekcji były pustynie świata, a dokładniej ich wielobarwność, wieloznaczność, refleksyjność oraz różnorodność.
Temat pustyni miałem w głowie od kliku sezonów. Pustynia jest dla mnie połączeniem magii z poczuciem całkowitej swobody. Pustynia jest egalitarna. Natura nie dzieli ludzi, jest apolityczna, areligijna i tak postrzegam pustynię, ze wszystkimi jej barwami, zapachami, dźwiękami, teksturami, kształtami. Pustynia to wolność. To ludzie stwarzają bariery, które są według mnie całkowicie zbędne – podkreśla projektant kolekcji, Robert Kupisz.
Dlaczego hipisi?
Choć początkowo projektant skupił się wyłącznie na piaskach Sahary, to w miarę prac nad kolekcją zainspirował się także m.in. pustyniami amerykańskimi, a nawet ruchem hipisowskim z lat 60. Dlaczego hipisi? To czasy, kiedy uciekali oni od zgiełku ówczesnego świata i narzuconych zasad – właśnie na pustynię. Żyli w komunach, ubierali się po swojemu, a ponad wszystko cenili wolność oraz tolerancję.
Obecnie pustynia zyskała nowe życie, gdzie odbywają się festiwale muzyczne i artystyczne. Ludzie z całego świata przyjeżdżają tam, aby bawić się i czerpać z życia. W trakcie takich wydarzeń łączą się różne kultury, doświadczenia, poglądy. Ludzie różnych narodowości poznają się, bawią się razem i cieszą życiem. Taka lekcja tolerancji jest niezwykle inspirująca.
Kobieta Kupisza w kolekcji Desert to chodząca własnymi drogami, tajemnicza, niezależna hipiska. Wolna, ceniąca naturę, otwarta na świat. Pełna uroku i niczym nieskrępowana, seksowna w bezpretensjonalny sposób.
Towarzyszy jej nomada – szukający przygód outsider, niezwykle hipnotyzujący w swej tajemniczości. Cała jego garderoba – utrzymana w luźnym, niewymagającym stylu (łącznie z garniturem) mieści się w plecaku.
Kolekcja Desert na sezon lato 2018, utrzymana jest w pustynnej kolorystyce: piaskowych beżach i brązach, bieli i błękitach. Charakterystycznym elementem jest pacyfka umieszczona jako motyw przewodni na koszulkach i sukienkach. Projektant wraca do autorskiego farbowania koszulek, bluz i sukienek oraz ręcznego dekatyzowania odzieży dżinsowej.
Oprócz najczęściej używanych przez markę uszlachetnionej bawełny, zwiewnej etaminy czy wiskozy, wśród materiałów pojawia się dżins, cienki sztruks oraz biała skóra.
OGLĄDAJ DALEJ…