Francuski koncern LVMH ogłosił właśnie, że planuje zintegrować się z całą marką Dior w ramach strategicznego projektu, podpisując przy tym umowę wycenioną na około 13 miliardów dolarów.
Obecnie LVMH jest właścicielem części udziałów marki Christian Dior w tym Parfums Christian Dior, jednak koncern pragnie kupić udziały również w sektorach takich jak: haute couture, wyroby skórzane, damska i męska odzież oraz obuwie. LVMH zaznaczył również w oświadczeniu, że finalizacja założonego planu zostanie osiągnięta dzięki uproszczonej ofercie publicznej złożonej przez firmę inwestycyjną Groupe Arnault na pozostałe akcje marki Dior. Umowa będzie obejmować 172 euro w gotówce za akcję oraz 0,192 akcji Hermès International za każdy udział marki Dior.
O ile może nas szokować rozmiar przedsięwzięcia to podjęte kroki wcale nas nie dziwią, biorąc pod uwagę przychody marki Christian Dior, które wzrosły dwukrotnie w przeciągu pięciu lat. Ostatni okres 12 miesięcy, którego koniec przypadł na 31 marca przyniósł marce przychody przekraczające 2 miliardy euro oraz zysk z tytułu powtarzających się operacji w wysokości 270 milionów euro.
Firma LVMH pragnąc dodać silną markę do swojego portfolio spodziewa się złożenia oferty do końca maja z okresem akceptacji wynoszącym trzy tygodnie. Z pewnością krok ten scali markę Christian Dior, jednak jak i czy wpłynie na branże fashion?
Autor: Monika Szabelska