noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

SOCIAL MEDIA: Najbardziej lajkowane instagramowe filtry

REKLAMA
noSlotData

Instagram bardzo szybko stał się social mediowym kolosem, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej stopy zaangażowania użytkowników, które jest 10 razy wyższe od Facebooka, 54 razy większe od Pinteresta, a nawet 84 razy wyższe niż w przypadku Twittera. Po wprowadzeniu funkcji Stories na Instagramie w sierpniu ubiegłego roku, Snapchat Stories odnotowały spadki w przedziale 15-40%, a Instagram dzięki inspirowanej Snapem funkcji może pochwalić się niezwykle imponującą liczbą 150 milionów wyświetleń sekcji dziennie. Korzystający z Instagrama z pewnością podzielą naszą fascynację tym narzędziem, gdzie bez ograniczeń możemy nie tylko dzielić się częścią swojego świata z innymi, czerpać inspiracje, ale przede wszystkim wspierać i tym samym współtworzyć skuteczną strategię marketingową.

Instagram ma w sobie jakąś magię, która go wyróżnia i wiele funkcji, dzięki którym chętnie z niego korzystamy. Zaliczają się do tego m.in. filtry. Stojąc na stole i próbując jak najlepiej uchwycić swoje piękne śniadanie możemy wszystko zniwelować przez dobór nieodpowiedniego filtru. Na szczęście z pomocą przychodzą naukowcy, którzy odkryli, jakie filtry są najbardziej lajkowane. Przecież po to jest nauka.

Badacze z Yahoo Labs oraz Georgia Tech przeanalizowali ponad 7,6 miliona zdjęć na Flickr i Instagramie odkrywając, że zdjęcia z filtrami zwiększają zaangażowanie obserwujących. Najbardziej angażujące są ciepłe i zwiększające kontrast zdjęcia filtry, dzięki którym o 21% wzrastają szansę obejrzenia danego zdjęcia, a o 45% wzrasta również liczba komentarzy. Autorzy badań są zdania, że takie wyniki korelują z wynikami badań psychologicznych, gdzie ciepłe kolory takie jak czerwony czy żółty wywołują radosne emocje. Z kolei nasycenie kolorów również wpływa pozytywnie na odbiór zdjęcia, zaś efekty, które postarzają zdjęcie mogą skutkować mniejszą liczbą komentarzy.

Niedawno tym tematem zainteresowali się również naukowcy z Canva. Analizując ponad milion wstawionych zdjęć nakreślili trendy filtrów na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych Clarendon był najbardziej popularnym filtrem w całym kraju. Kolejne miejsca były uzależnione od liczby stanów. Gingham był drugim najbardziej popularnym filtrem w 16 stanach, zaś Juno uplasował się na drugim miejscu w 14 stanach USA, głównie na zachodzie, północnym wschodzie oraz południu. Trzecie miejsce w 12 stanach należało również do Juno oraz Lark. Filtry nadające zdjęciom charakter vintage nie cieszyły się popularnością, a zaskakującym faktem okazała się wiadomość, iż na Tajwanie użytkownicy preferują nie używać filtrów w ogóle.

Ciekawiej się robi, kiedy badacze podzielili wyniki na kategorie. Jak się okazało zdjęcia #Fashion otrzymywały średnio 162 lajki przy użyciu filtra Kelvin, średnio 118 lajków na post z filtrem Valencia oraz 116 przy użyciu Nashville. Co ciekawe wszystkie trzy filtry wprowadzają nieco retro atmosferę, która być może przyczynia się do ich popularności.

Zdjęcia oznaczone tagiem #Natura zwracały największą uwagę z filtrem Valencia (średnio 121 lajków na post). Filtr Normal uplasował się na drugim miejscu, zaś Brooklyn na trzecim.

Chyba najbardziej zaskoczył nas fakt, że w przypadku selfie zdjęcia bez filtra są najbardziej popularne uzyskując średnią 78 lajków na post. Na drugiej i trzeciej pozycji są odpowiednio Slumber (69 lajków) oraz Skyline (67 lajków).

W przypadku zdjęć jedzenia najbardziej lajkowanym filtrem okazał się filtr wzmacniający kolor Skyline, na drugim miejscu są zdjęcia bez filtra, a na trzecim Helena, filtr zwiększający ciepłe kolory zdjęcia.

Oczywiście wyniki tych badań traktujemy z przymrużeniem oka. Biorąc je jednak trochę pod uwagę, oprócz zwracania uwagi na udostępnianie wartościowych treści, warto również zwrócić uwagę na filtr wykorzystywany przy wstawianiu zdjęć. My z pewnością będziemy eksperymentować!

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES