noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

#CareerMonday Jak zwiększyć swoją produktywność w 2017 roku

REKLAMA
noSlotData

Bycie produktywnym wiąże się ze sprawnym radzeniem sobie z przeróżnymi zadaniami przy jednoczesnym osiąganiu znakomitych wyników. Spójrzmy prawdzie w oczy – wszyscy chcemy być jak najbardziej produktywni, aby pod koniec pracowitego dnia bez wyrzutów sumienia znaleźć czas również na kubek gorącej herbaty i dobrą książkę. Chcemy wykorzystać czas jak najlepiej, a tym samym pochwalić się spełnieniem całej listy rzeczy do zrobienia bez odkładania pewnych spraw w nieskończoność. Wy też czasami macie problem z efektywnością? Niestety nie istnieje jedna dobra strategia bycia produktywnym, jednak dzięki poniższym radom mamy nadzieję, że Wasza produktywność utrzyma się na wysokim poziomie przez cały rok. W myśl stwierdzenia Leonarda da Vinci: learning never exhausts the mind ochoczo przedstawiamy wskazówki, które po przyswojeniu pomogą Wam osiągnąć więcej.

Zaplanuj swój kolejny dzień wieczorem

Bitwę najlepiej planować z wyprzedzeniem, a starcie z masą codziennych obowiązków czasami jest niczym wyczerpująca walka. Chaos nie jest w tym przypadku wskazany. Lista zadań, które nas czekają kolejnego dnia oraz plan na każdą aktywność pozwoli usystematyzować działania i ukoi nerwy, dając przy tym poczucie uporządkowania, bezpieczeństwa oraz uczucie, że ze wszystkim jesteśmy w stanie się wyrobić. Nie twórzcie jednak niekończących się list, tylko obierzcie sobie kilka celów, rozkładając je na każdy dzień.

Nie bój się przerwać pracy

Specjaliści twierdzą, że przerwanie danej pracy czy czynności wcale nie oznacza porażki. Możesz zająć się w tym czasie czymś innym i mniej absorbującym. Przejrzyj wiadomości, porób selfie albo pooglądaj zdjęcia słodkich szczeniaków. Mała przerwa na naładowanie baterii jest wskazana. Stwarza to możliwości do oszczędzania energii na sprawy, które najbardziej się liczą. Jeśli robiąc np. prezentację dla klienta zauważasz, że Twoja uwaga i skupienie słabnie, najlepiej w międzyczasie zająć się np. odpowiadaniem na mejle po czym ponownie wrócić do dalszego robienia prezentacji.

Jeśli już odkładasz coś na później – spędź ten czas aktywnie

Mogłoby się wydawać, że jeśli chcesz być produktywny powinieneś przestać zwlekać. Czasem odpoczynek pomaga, jeśli jednak chcesz się polenić rób to, co kochasz: spotkaj się z przyjaciółmi albo pójdź pojeździć na rowerze. Spędzenie tego czasu aktywnie nie tylko pobudzi kreatywność, ale pomoże wrócić do pracy bez wyrzutów sumienia.

Ustal priorytety i zaufaj technologii

Za najważniejsze sprawy zabierz się w pierwszej kolejności. Aby nie myśleć o innych obowiązkach, które wiszą Ci nad głową niczym topór trzymany przez nieugiętego kata zachęcamy do skorzystania z pomocnych aplikacji, np. Boomerang for Gmail. Ta fantastyczna wtyczka integruje się z Twoją pocztą wysyłając Ci przypomnienia. Boomerang for Gmail pozwala na zaplanowanie pojawiania się poszczególnych mejli w Twojej skrzynce odbiorczej, możesz wybrać nawet godzinę, kiedy dana wiadomość ma do Ciebie wrócić. Co więcej Boomerang for Gmail potrafi zhierarchizować wiadomości od tych najważniejszych po te mniej istotne.

Stwórz listę “anty-postanowień”

W wydajności tak naprawdę chodzi o to, czego nie robić – tak twierdzi autorka książki Unsubscribe: How to Kill Email Anxiety, Avoid Distractions, and Get Real Work Done” Jocelyn K. Glei. Pisarka proponuje spisać listę od sześciu do dziesięciu rzeczy, których postanawiasz nie robić w 2017 roku, ponieważ powstrzymują Cię od skupienia się na pracy. Potraktujcie je jako anty-postanowienia. Mówienie “nie” zadaniom nieistotnym oraz skuteczne ich rozpoznanie jest kluczem do zwiększenia i utrzymania swojej produktywności.

Sukces jest w zasięgu Waszych rąk, wystarczy tylko po niego sięgnąć. Tak naprawdę istnieje wiele innych sposobów na utrzymanie wysokiej wydajności i motywację do postawionych sobie zadań. Możecie stworzyć inspirujące tablice, medytować czy w chwilach zwątpienia poradzić się współpracowników. Pamiętajcie jednak, żeby nawet w codziennym natłoku obowiązków wiedzieć kiedy powiedzieć “nie”.

Autor: Monika Szabelska

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES