Twórcy aplikacji LOKO zostali laureatami konkursu Startup Adventure, konkursu dla start-upów organizowany przez Burda International Polska. Dzięki współpracy z najlepszymi mentorami i zaangażowaniu ekipy wydawnictwa Burda, Startup Adventure to idealne miejsce, by pokazać, zareklamować i rozwinąć swój projekt, a także znaleźć inwestorów. Nagrodami w konkursie są: kampania reklamowa w mediach Burdy i półroczna opieka mentorska. Łączna wartość nagród dla zwycięzcy to 150 tysięcy złotych!
Do tej pory odbyły się 3 edycje konkursu – pierwsza o tematyce podróżniczej, druga – beauty, trzecia – psychology, work & life. Kolejne edycje odbędą się w grudniu i lutym. O szczegółach będziemy informować wkrótce! Głównymi partnerami konkursu są: Deloitte i Credit Agricole.
Loko – Tinder dla mody – wystartował 1 lipca i ma zamiar zupełnie odmienić sposób, w jaki przeglądamy i kupujemy ubrania w sieci. Już dziś statystyki wskazują, że od 20 do 40% ruchu w sklepach e-commerce pochodzi z urządzeń mobilnych. Problem polega jednak na tym, iż dostępne obecnie formy przeglądania i kupowania na smartfonach nie są do tych urządzeń przystosowane.
Czytaj również: Loko – Tinder dla mody. Polska rewolucja w świecie mody?
Postanowiliśmy zapytać Wojtka Strzałkowskiego – jednego z pomysłodawców aplikacji LOKO o wrażenia z konkursu.
Czym dla Was był ten konkurs?
Konkurs Startup Adventure organizowany przez Burda Media to znakomite miejsce do pokazania się ze swoim start-upem nie tylko po to, aby zdobyć świetną nagrodę, jaką jest 150 000 zł do wykorzystania na reklamę w mediach Burdy, ale przede wszystkim wybitne środowisko mentorskie tak podczas samego konkursu, jak i już podczas zapewnionych sesji mentoringowych w ramach nagrody.
Konkurs dla nas był ważnym miejscem do sprawdzenia, jak taka firma jak spółka medialna (taka jak Burda) patrzy na nasz pomysł, co o nim sądzą i czy można poszukać wspólnych obszarów współpracy.
Pisaliśmy o Was kilka miesięcy temu, kiedy startowaliście. Na jakim etapie rozwoju jesteście dziś?
Jesteśmy pomiędzy fazą wypuszczenia pierwszego MVP i pierwszą wersją „Product Market FIT”, czyli po wypuszczeniu na rynek bardzo prostego konceptu, poświęciliśmy dużo czasu i uwagi na obserwowanie i słuchanie naszych użytkowników, tak aby zobaczyć co jest dla nich ważne i czego im brakuje, tak aby produkt spełniał ich oczekiwania i chcieli do niego powracać. Dodatkowo ostatnie 6 miesięcy pozwoliło nam na zebranie bezcennych informacji na temat preferencji użytkowników, dzięki czemu mamy teraz możliwość opracowania odpowiedniego algorytmu porządkującego produkty.
Co zamierzacie zrobić z wygraną?
Z wykorzystaniem reklam poczekamy na pewno do fazy „Product Market Fit”, którą mamy nadzieję zamknąć w max 3 miesiącach, a do warsztatów mentorskich będziemy chcieli na pewno przystąpić jak najszybciej.
Autor: Urszula Wiszowata