Kilka dni temu Reebok ogłosił informację na temat stanowiska nowego dyrektora kreatywnego. Marka wybrała weterana branży, projektanta i specjalistę ds. strategii marek lifestylowych. Kim jest przejmujący wodze twórczości w Reeboku Thomas Steinbrück?
Thomas Steinbrück rozpoczął swoją karierę u Christiana Diora, następnie pracował z Geoffreyem Beenem oraz Albertem Elbazem. Jako doświadczony projektant mody pracował dla takich marek jak Eli Saab (przy tworzeniu bardziej współczesnej linii couture), a także dla Porsche Design, która zawdzięcza mu zaistnienie na New York Fashion Week. Miał okazję współpracować również przy produkcji kampanii reklamowych z utalentowanym fotografem i reżyserem – Peterem Lindberghem oraz z Carine Roitfeld, która niegdyś była redaktor naczelną paryskiego “Vogue’a”. Jego imponujące CV obejmuje wszelkie etapy rozwoju marki: od stworzenia pomysłu przez jego rozwój, aż po wcielenie w życie. Mimo tak imponujących osiągnięć Steinbrück jeszcze bardziej zachwyca swoim życiorysem, ponieważ może się pochwalić faktem, że oprócz prowadzenia marki pomagał również rozwijać kariery obecnie sławnych projektantów, w tym Alexandra Wanga. Stanowisko asystenta profesora od projektowania ubioru w Parsons School of Design w Nowym Jorku świadczy o niezwykłym wykształceniu i nasuwa na myśl związane z tym miejscem nazwiska, takie jak Proenza Schouler, Lazaro Hernandez oraz Jack McCollough, dla których Steinbrück był zarówno mentorem, jak i nauczycielem.
Steinbrück jest podekscytowany nowym wyzwaniem. Uważa, że Reebok jest marką z ogromnym potencjałem, który zamierza dobrze wykorzystać. Matt O’Toole, prezes marki Reebok, również jest podekscytowany współpracą z Thomasem Steinbrückiem: zatrudnienie Thomasa jako naszego dyrektora kreatywnego jest kolejnym krokiem w ustanowieniu marki Reebok jako wiodącej marki na światowej scenie fitnessu.
Reebok jako przedsiębiorstwo branży odzieżowej, od 2006 roku będące własnością koncernu Adidas wraz z innymi markami działa na sukces jednej grupy. Adidas Group radzi sobie świetnie, utrzymując nieustannie wysoką dynamikę sprzedaży. 2015 rok był bardzo udanym czasem dla adidas Group. Osiągnęliśmy wszystkie najważniejsze założone cele finansowe, przekraczając tym samym początkowe założenia. Jako grupa jesteśmy dzisiaj silniejsi i w lepszej formie niż kiedykolwiek wcześniej – powiedział Herbert Hainer, CEO adidas Group.
Czy zatrudnienie Thomasa Steinbrücka jest kolejnym krokiem w wyścigu o miano najlepszej firmy sportowej na świecie?
Autor: Monika Szabelska