[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Globalny rynek marketingu online zyskuje na wartości z każdym rokiem. To skłania wiele osób do poprowadzenia własnej agencji marketingowej, skupionej wokół usług digitalowych. Mimo obiecujących danych z rynku, w świetle dynamicznie zmieniających się trendów, osiągnięcie sukcesu nie jest zadaniem prostym.
Jak oceniają eksperci z INTERNETUM, analiza globalnych danych powinna stanowić punkt odniesienia dla planowanych działań i ścieżek rozwoju firmy. Jednocześnie specjaliści zauważają, że dane to jedna strona medalu, a prawdziwym wyzwaniem jest szybkość, z jaką marketerzy są w stanie zareagować na zmiany w zwyczajach związanych ze sposobami korzystania z sieci przez konsumentów.
Rynki rosną w siłę
Zgodnie z analizami Zenith Optimedia Group, wzrost wydatków reklamowych netto w ujęciu globalnym wyniósł w ubiegłym roku 3,9 proc. Według ekspertów, w tym roku branża urośnie o 4,7 proc., osiągając pułap 579 mld dolarów. Ostrożne przewidywania na rok 2017 mówią o przekroczeniu granicy 600 mld dolarów.
Na początku roku PayU opublikowało raport będący zwieńczeniem dwuletniej obserwacji globalnego rynku e-commerce. Jak ocenili jego autorzy, w 2016 roku największy wpływ na optykę handlu w sieci miał segment m-commerce oraz sprzedaż wielokanałowa, czyli model omnichannel. Specjaliści z MarketsandMarkets prognozują, że do 2019 roku wartość globalnego rynku m-commerce wyniesie aż 467 mld dolarów, a konieczność dalszego rozwijania metod oraz form budowy sprofilowanego i responsywnego contentu wysokiej jakości w działaniach marketerów wyjdzie na pierwszy plan.
Z kolei zdaniem specjalistów ze smartinsights.com w bieżącym roku największy wpływ na kształt rynku marketingu internetowego będzie miał content marketing (22 proc.), Big Data (17 proc.), automatyzacja procesów (13 proc.) oraz marketing na urządzeniach mobilnych (12 proc.). Dane pokazały również rosnący wpływ urządzeń wearables oraz powiązanego z nimi internetu rzeczy. Trend ten przybierał na sile szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie można zaobserwować wysyp smartwatchy i opasek elektronicznych monitorujących całodobową aktywność użytkowników.
Kanały komunikacji
Inną ważną globalną tendencją jest dalsze poszerzanie roli mediów społecznościowych w komunikacji, co pociąga za sobą wzrost inwestycji marketerów w ten kanał. Nie można również zapomnieć o postępującym przyroście znaczenia kanału mobilnego we wszystkich segmentach rynku. W USA wykorzystanie smartfonów i tabletów wśród młodych ludzi w grupie wiekowej 16–30 lat wyprzedziło konsumpcję pozostałych mediów, a mowa zarówno o telewizji, jak i klasycznym korzystaniu z Internetu za pomocą komputera stacjonarnego i laptopa. Natomiast we wszystkich grupach wiekowych stosowanie urządzeń mobilnych do łączności ze światem wyprzedziło pod kątem ilości spędzonego czasu wykorzystywanie dostępu do Internetu z komputerów stacjonarnych i laptopów.
Jednocześnie zdaniem specjalistów, reklama mobilna będzie miała wkrótce nie tyle najwięcej do powiedzenia, co będzie czynnikiem nieodłącznym w prowadzeniu skutecznej kampanii w marketingowym digitalu. Oprócz kanału mobilnego, warto zwrócić uwagę na rosnące znaczenie kanału wideo, który, jak prognozują eksperci, zajmować będzie coraz silniejszą pozycję wśród innych metod komunikacji. W kolejnych latach w ujęciu globalnym przewiduje się dalszy wzrost jego znaczenia, wzorem Stanów Zjednoczonych, gdzie, według 4. edycji badania 2015 B2B Video Content Marketing Survey, aż 96 proc. firm z branży B2B prowadzi regularne działania wideomarketingowe.
Angażowanie się w działalność w branży marketingowej wymaga sporego doświadczenia. Konieczna jest wiedza zarówno o procesach pozyskiwania reklamodawców, weryfikacji oraz poszukiwaniu odpowiednich wykonawców, jak i na temat marketingu internetowego oraz budowania kampanii w oparciu o najbardziej znaczące kanały komunikacji. O ile nie jesteśmy inwestorem poszukującym start-upu, w który chcielibyśmy ulokować kapitał, to brak kwalifikacji we współczesnym marketingu powinien nas skłonić do zastanowienia się nad wyborem tej ścieżki kariery.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_js]JTNDc2NyaXB0JTIwdHlwZSUzRCUyMnRleHQlMkZqYXZhc2NyaXB0JTIyJTNFJTBBJTI4ZnVuY3Rpb24lMjglMjklN0IlMEElMjB3MmF3JTNEZG9jdW1lbnQuY3JlYXRlRWxlbWVudCUyOCUyMnNjcmlwdCUyMiUyOSUzQncyYXcudHlwZSUzRCUyMnRleHQlMkZqYXZhc2NyaXB0JTIyJTNCJTBBJTIwdzJhdy5hc3luYyUzRHRydWUlM0J3MmF3XyUzRCUyOCUyOCUyMnVzJTIyJTI5JTJCJTIydCUyMiUyOSUyQiUyMmElMjIlM0J3MmF3XyUyQiUzRCUyOCUyMnQuaSUyMiUyOSUyQiUyMiUyMiUyQiUyMm4lMjIlM0J3MmF3XyUyQiUzRCUyOCUyOCUyMmYlMjIlMjklMkIlMjJvJTIyJTI5JTNCdzJhd18lMkIlM0QlMjIlMkYlMjIlM0IlMEElMjB3MmF3dSUzRCUyMjEzNjMxNDc4LiUyMiUzQncyYXd1JTJCJTNEJTIyY2syZnliNnUyYXcwZ3UwM2lrcnhxcDZYa2hzZlhiJTIyJTNCdzJhdy5zcmMlM0QlMjIlMkYlMkYlMjIlMkJ3MmF3XyUyQncyYXd1JTNCJTBBJTIwdzJhd2RiJTNEZG9jdW1lbnQuYm9keSUzQiUyMHcyYXdkYi5hcHBlbmRDaGlsZCUyOHcyYXclMjklM0IlMEElN0QlMjklMjglMjklM0IlMEElM0MlMkZzY3JpcHQlM0U=[/vc_raw_js][/vc_column][/vc_row]