Maria Grazia Chiuri, nowa dyrektor kreatywna Diora, z impetem wkracza w kolejny sezon, definiując na nowo kobiecość i styl.
W lipcu Maria Grazia Chiuri została oficjalnie mianowana dyrektor kreatywną Diora, przechodząc tym samym do historii jako pierwszy żeński dyrektor kreatywny w 70-letniej historii prestiżowego domu mody. Pozycja lidera czyni Chiuri bez wątpienia bardziej wpływową kobietą paryskiej mody od Coco Chanel. Ten moment jest istotny nie tylko dlatego, że Dior jest synonimem stylu, ale przede wszystkim, że symbolizuje kobiecość samą w sobie. Aby uczcić ten fakt i podkreślić milowy krok, jaki zrobiła marka, kolekcja zaprezentowana przez Chiuri była niejako manifestem silnej kobiety.
Francuski dom mody połączył delikatne tiule z t-shirtami o wymownych sloganach. Uwagi nie przykuły bajkowe suknie w stylu gwiazd z czerwonego dywanu, ale koszulki. T-shirty zapowiadające duże zmiany hasłami: We Should All Be Feminists oraz Dio(R)Evolution, które przekazują głośną i jasną wiadomość, iż czas zacząć celebrować siłę kobiet.
Z nowym dyrektorem na czele wszystkie oczy w tym sezonie zwrócone są ku domowi mody Dior. Przed debiutem kolekcji wiosna-lato 2017, francuska marka wydała serię krótkich filmów #TheWomenBehindMyDress, które składały się na krótkie wywiady odpowiadające na jedno pytanie: kto jest twoim żeńskim autorytetem? Filmy miały być zapowiedzią nadchodzącej kolekcji przedstawionej w zeszły piątek.
Dior daje kobietom szansę na redefinicję kobiecości, a Maria Grazia Chiuri (zaczynająca w Fendi, następnie pracująca dla Valentino) właśnie pokazała, że z łatwością potrafi wnieść feministyczną symbolikę w świat wielkiej mody. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć na co jeszcze ją stać.
Autor: Monika Szabelska
Oglądaj dalej…