W tym roku byliśmy świadkami historycznego wydarzenia w świecie mody i technologii – pierwszej edycji Top Pitch, konkursu dla start-upów technologicznych – organizowanego przez Topshop. Program ten ma pomóc w odkryciu i rozwinięciu start-upów, które mogą dostarczać przystępne cenowo produkty łączących modę i technologię. Czy Wasze szafy są już gotowe na inteligentne ubrania i dodatki? Jeśli nie, zacznijcie je oswajać z nowym wymiarem mody.
Jesteście ciekawi, kto znalazł się w finałowej trójce i jakie technologiczno-modowe rozwiązania już niedługo mogą znaleźć się na sklepowych półkach?
Dla tych, którym do share’owania nie wystarczają już smartfony, Luma Legacy proponuje biżuterię, przy pomocy której podzielicie się swoimi wspomnieniami niczym na facebookowej tablicy. Bransoletki od Luma Legacy mają być dla nas nową formą porozumiewania się.
Od Pins Collective dostaniemy stylowe digitalowe piny, które dzięki zintegrowanej aplikacji samodzielnie zaprojektujemy i “założymy”. Gadżety pozwolą nam w ciekawy sposób wyrażać siebie – z nimi możemy “nosić na sobie” śmieszne gify i animacje. Zobaczcie sami, jak to działa.
Oba rozwiązania, poza nowatorską formą i zastosowaniem technologii, urzekają swoim dizajnem, a dodatkowo spełniają oczekiwania konsumentów, czyli nas. Takimi właśnie kryteriami kierowali się jurorzy, którzy nagrodzili oba start-upy dalszym mentoringiem specjalistów z branży: dziennikarki modowej Rachel Arthur, dyrektora kreatywnego Topshop – Maddy Evans i Dolly Jones, czyli dyrektora strategicznego Condé Nas.
Bezkonkurencyjne okazało się rozwiązanie zaproponowane przez amerykański start-up The Crated, obecnie pod szyldem Loomia, założony w 2013 r. przez Madison Maxey. Projekt zaprezentowany przez markę to prototyp inteligentnego ubrania. Połączenie najnowszych technologii z tkaniną ma pomóc w pozbyciu się odwiecznego dylematu: modnie czy ciepło i wygodnie? Jak mówi dyrektor marketingu Topshop Sheena Sauvaire: Loomia (The Crated) udało się osiągnąć balans między stylem a funkcjonalnością z oczywistą korzyścią dla konsumentów. Nad dalszym rozwojem projektu start-upu współpracować będzie z Design Topshop Team pod czujnym okiem mentorów.
Jesteśmy bardzo ciekawi efektu końcowego i z niecierpliwością czekamy na jego pojawienie się w sklepach, a Wy?
Autor: Wiola Wiertel