Prognozuje się, że rok 2016 będzie pierwszym od czterech lat, który zakończy się wzrostem cen złota. Kurs żółtego metalu poszedł w górę, pomimo umacniającego się dolara, co świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na bezpieczne aktywa.
Najdroższe od ponad dwóch lat złoto jest pokłosiem nerwowej sytuacji na brytyjskim rynku finansowym, gdzie w lipcu wstrzymano wypłaty pieniędzy z trzech funduszy nieruchomości – donosi serwis Bankier.pl. Złoto jest zatem traktowane przez inwestorów jako zabezpieczenie majątku od wszelkiego rodzaju zawirowań. Cena złota od końca stycznia wzrosła o 9,3 proc. i wynosi już 1220,40 dolarów za uncję.
Co to oznacza dla polskich przedsiębiorców? Ceny surowca wpływają na cenę biżuterii w sposób zasadniczy, determinując ogólną jakość produktów na rynku. Im droższy kruszec, tym większe wysiłki producentów, aby do wytwarzania biżuterii zużyć jak najmniejszą jego ilość i tym samym zachować konkurencyjny poziom ceny.
W.KRUK również odczuwa zmiany cen surowca. Naszą przewagą jest jednak ponad 175-letnia ekspertyza w tworzeniu biżuterii oraz własny zakład produkcyjny – zdradza nam Radosław Jakociuk, Prezes Zarządu W.KRUK. i dodaje: jesteśmy niezależni i możemy szukać rozwiązań, które pozwolą nam zachować wysoką jakość i rynkowe ceny. Przywiązanie do jakości działa w obie strony. My, jako W.KRUK nie godzimy się na kompromisy, a klienci wracają do naszych salonów między innymi dlatego, iż wiedzą, że cena, jaką płacą za biżuterię odpowiada jakości produktu.
Biżuteria bez okazji
Kiedyś kupowanie biżuterii łączyło się z najważniejszymi wydarzeniami w życiu, takimi jak zaręczyny, ślub, rocznice. Dziś jednak kupujemy częściej, niezależnie od okazji. Zasada ta dotyczy ponadczasowej, klasycznej biżuterii – takiej, która stanowi inwestycję na całe lata, a nawet pokolenia, jak również drobnych codziennych dodatków, które są dobrem luksusowym – dodaje Radosław Jakociuk.
Sytuacja polityczna wznieca zapały inwestorów do kupowania kruszca, ale czy równie dużymi chęciami mogą pochwalić się kupujący? Dowiemy się już wkrótce z raportów finansowych spółek z segmentu biżuterii.
Autor: Joanna Porayska