Prawie połowa Polaków kupuje produkty związane z wakacjami przez urządzenia mobilne, takie jak smartfon lub tablet. SmartWakacje 2.0 to druga edycja raportu autorstwa Allegro poświęconego tematyce wykorzystania urządzeń mobilnych przez Polaków podczas urlopu i wakacji. Przyjrzyjmy się danym.
Rok temu najczęściej kupowaliśmy rzeczy opatrzone kategoriami: moda, zakwaterowanie, kosmetyki i produkty sportowe. Według raportu SmartWakacje 2.0, w tym sezonie królują kosmetyki i kremy do opalania, produkty związane z transportem, sprzęt i produkty sportowe, produkty modowe i leki.
Wykazano, że mężczyźni dwa razy rzadziej kupują kosmetyki niż kobiety, jednocześnie przodując w zakupie sprzętu sportowego, opłacaniu dojazdu i pobytu w wymarzonym miejscu. Najczęściej zakupy przez telefon robią osoby w wieku 19-24 i 25-34 lata, a także mieszkańcy największych miast.
Kiedy większość Polek robi zakupy w supermarketach, mężczyźni kupują w Internecie – na platformie Allegro i w markowych sklepach internetowych. Według badania mShopper 2.0 w 2015 roku mobilnych zakupów dokonało 37 proc. wszystkich użytkowników Internetu – to znaczący wzrost wobec 24 proc. rok wcześniej. Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute, zauważa: rok temu smartfon na wakacjach miał średnio 2,5 zadania, dziś ma do wykonania 3,4 zadania. Z powodzeniem zastąpił aparat fotograficzny, coraz częściej jest też gwarantem bezpieczeństwa naszego i naszych dzieci. Czujemy się z nim bezpiecznie.
Autor: Joanna Porayska