Wyobraź sobie, że nawet po pracy Twoje ubranie jest czyste. Jedziesz w podróż i nie potrzebujesz bagażu, bo wystarczy Ci to, co masz na sobie. Mało tego: ćwiczysz, a Twoje ubranie jest nadal świeże i pachnące, jak po wyciągnięciu z pralki. Właściwie to nie musisz prać w ogóle, bo brud po prostu nie przystaje do ubrania. Prawda, że piękne? Poznaj zatem Ably.
Historia
Wszystko zaczęło się 40 lat temu, kiedy bracia Raj i Akhil Shah przeprowadzili się do Seattle. Od tamtego czasu sukcesywnie budują swoje portfolio firm z sektora odzieżowego, takich jak: Shah Safari, Zebra Club oraz Road Apparel. Współpracują również z renomowanymi markami i sklepami z całego świata. Jednak ich prawdziwe zainteresowania to tkaniny, a właściwie poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań i zastosowania dla syntetycznych materiałów.
Wiemy, że w odróżnieniu od naturalnych tkanin, syntetyczne materiały szybciej schną. Nie są też ciężkie nawet po zamoczeniu w wodzie. Mają jednak jeden mankament: rozkładają się miliony lat, co nie jest dobre dla środowiska. Odpowiedzią na to jest powstała w 2015 roku marka Ably. W rozwoju marki pomaga im kolejny weteran branży Stanley Hainsworth, który jest dyrektorem kreatywnym Ably. Wcześniej Hainsworth zdobywał doświadczenie w takich firmach jak: Nike, Lego, Starbucks.
Jak to działa?
Odzież Ably jest odporna na plamy, wodę, oraz nie absorbuje zapachów, a to wszystko dzięki opatentowanej technologii Filium. Technologia może być zastosowana w bawełnie, a sam proces obróbki tkaniny jest wolny od nanotechnologii i chemicznych środków. Dzięki temu produkty powstałe przy jej wykorzystaniu są przyjazne dla skóry użytkowników oraz środowiska. Zmniejszona podatność na zabrudzenia oraz nieświeży zapach, szybkie wysychanie (40% szybciej niż standardowa odzież) powoduje, że możemy praktycznie ograniczyć pranie, tym samym zmniejszając zużycie wody. Firma testowała swoje rozwiązania współpracując ze sportowcami, rodzicami oraz dziećmi. Informacje zwrotne były bardzo pozytywne.
Jesteśmy zachwyceni wydajnością nowej technologii i odzewem jaki otrzymaliśmy od osób, które przetestowały produkt. Dodatkowo cieszy nas długofalowy efekt, czyli ochrona środowiska – powiedział Raj Shah.
Cel, jaki przyświeca marce Ably to tworzenie zwykłych materiałów niezwykłymi. Nie chodzi tylko o wygodę osobistą. Jak twierdzi firma, ich technologia Filium może zrewolucjonizować przemysł, szczególnie ten, w którym wymaga się od tkanin naturalnych, aby pracowały ciężej. Założyciele Ably mają tu na myśli służbę zdrowia, odzież roboczą, ubrania dla dzieci, odzież sportową, podróżniczą.
Ably wprowadza właśnie na rynek swoją pierwszą kolekcję dla kobiet i mężczyzn, w której znajdziemy podkoszulki i bluzy z kapturem. Oceńcie sami:
Autor: Conrad Sak, autor bloga Rebel in Suit