Współczesne agencje mediowe cieszą się dużą popularnością wśród firm różnych branż.
Profesjonalne planowanie mediów musi być oparte o silne podstawy znajomości rynku, poszczególnych sektorów gospodarczych oraz zasad rządzących marketingiem. Nowoczesne kampanie reklamowe zawierają paletę różnorodnych metod mających na celu stworzenie prawdziwej więzi pomiędzy klientem a marką.
Kontakt z domem mediowym
Pierwszy kontakt z domem mediowym to przede wszystkim rozmowa. Na podstawie dialogu, specjaliści od reklamy i działań promocyjnych zdobywają istotną wiedzę dotyczącą potrzeb potencjalnego klienta. Podstawą planowania mediów są badania marketingowe. Dotyczą rozmaitych dziedzin począwszy od grupy docelowej, a kończąc na wyszczególnieniu oczekiwanych rezultatów. Unormowane i usystematyzowane informacje pozwalają określić priorytety. Organizacja pracy rozpoczyna się zatem od określenia głównego celu, jakim jest przede wszystkim zaistnienie marki na rynku lub rozwój marki w oparciu o ogólnopolski lub/i międzynarodowy zasięg. Źródło informacji jest zróżnicowane. Mogą to być statystyki, przeprowadzenie wywiadu marketingowego, analiza produktów i usług firmy konkurencyjnej. Aby zdobyć rzetelną wiedzę, najczęściej stosuje się anonimowe ankiety. Dzięki temu ankietowany czuje się swobodniej i pewniej przy określaniu rzeczywistych myśli i odczuć.
Narzędzia nowoczesnej kampanii mediowej
Dywagując o planowaniu mediów, przychodzą od razu na myśl dwa hasła. Mianowicie mobilność i interaktywność. W obrębie tych wartości znajdziemy wiele narzędzi, które pozwalają na przeprowadzenie konkretnych i fachowych działań marketingowych. Czym tak naprawdę jest tak zwany dom mediowy? Nie istnieje ścisła i ramowa definicja. Można powiedzieć, że jest to agencja lub organizacja, której celem jest profesjonalne tworzenie strategii w oparciu o zakup kampanii reklamowych w mediach masowego przekazu.
W XXI wieku rządzi już nie tylko prasa, telewizja lub radio, lecz także Internet. Sieć stała się wspaniałą bazą wypadową do przekazywania treści reklamowych. Najbardziej skuteczne są oczywiście portale społecznościowe, które bazują między innymi na tak zwanym marketingu wirusowym.
Marketing wirusowy jest jednym z najinteligentniejszych narzędzi stworzonych przez agencje mediowe. Polega na wykreowaniu i zainicjowanie sytuacji tak, by pożądany przekaz został retransmitowany przez pierwotną grupę odbiorców. Strony społecznościowe umożliwiają umieszczanie zdjęć, linków, a także prowokują do prowadzenia rozmaitych dyskusji. W takim kontekście informacja staje się niezwykle mobilna. Zadaniem agencji mediowych jest stworzenie odpowiedniego zaplecza do rozwoju okoliczności reklamowych. Przykładem jest agencja reklamowa [WP], która oferuje między innymi wyświetlanie reklam w obrębie własnej witryny.
Nowoczesny marketing to również wspomniana powyżej interaktywność prowadząca do wzajemnego oddziaływania na siebie dwóch lub kilku jednostek i elementów biorących udział w całym kontekście kampanii reklamowej. Nie byłoby to możliwe bez obecności takich składników, jak urządzenia mobilne.
Zasługi smartfonu
Nieomal każdy z nas jest użytkownikiem smartfonu. Urządzenie cieszy się wielką popularnością również dlatego, że możemy korzystać „na nim” z internetu. W oparciu o taką możliwość powstają przeróżne aplikacje, których używamy codziennie. Budowanie więzi pomiędzy potencjalnym nabywcą a marką to kreowanie takich okoliczności, które w sposób nienachalny wzbogacą umysł o nową wiedzę dotyczącą promowanych produktów lub usług.
Artykuł sponsorowany