Ten tydzień stoi pod znakiem zmian na Instagramie. Zmodernizowany logotyp serwisu spotkał się z falą krytyki w sieci, a funkcjonalność mająca być wprowadzona w najbliższym czasie również wydaje się być dość kontrowersyjna.
Od dłuższego czasu użytkownicy Facebooka mogą zauważyć, że reklamy wyświetlające się na ścianie przedstawiają produkty lub usługi, których wcześniej szukaliśmy w sieci. Teraz analogiczny mechanizm będzie funkcjonował na Instagramie – marki będą mogły dotrzeć do swoich klientów dopasowując reklamę do ich upodobań i wyświetlając produkt identyczny lub zbliżony do tego, który instagramowicz wyszukiwał wcześniej. Z jednej strony z pewnością ułatwi to proces zakupów, a z drugiej zabiera Instagramowi jego pierwotny urok serwisu nastawionego stricte na fotografię.
Ta i inne zmiany, o których wcześniej pisaliśmy tutaj, wprowadzane ostatnio w serwisie Instagram wskazują na to, że staje się on coraz bardziej nastawiony na funkcjonalność związaną z modą i zakupami. Czy to oznacza koniec Instagrama jakiego znamy?
Autor: Kasia Michalik