noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Połączenie, jakiego nie było – moda i kaligrafia w najnowszej kolekcji Joanny Hawrot

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

#SHODO (z jap. droga pisma) to kolekcja, w której Joanna Hawrot konfrontuje tkaninę z kaligrafią. Na charakterystyczne projekty zainspirowane japońskimi formami naniesiono symbole, oznaczające elementy natury oraz emocje: różę, wiatr, księżyc, miłość i marzenie, radość i szczęście, uśmiech i pieśń, wiosnę, lato, jesień i zimę.

Projektantka po raz pierwszy wykorzystuje narzędzie, jakim jest japońska kaligrafia, aby podkreślić więź człowieka z naturą i ważnymi emocjami.

Po barwnie ilustrowanej #Kimonolovers – kolekcji, która stawiała kobietę w centrum kosmopolitycznej metropolii, tyglu kulturowym łączącym wpływy wschodu i zachodni styl życia, Joanna Hawrot po raz kolejny łączy tradycję z nowoczesnością. Szuka inspiracji w relacji człowieka i wszechświata, jednocześnie badając dawną sztukę japońskiej kaligrafii.

joanna hawrot 7
fot. Maroš Belavý

Do współpracy przy kolekcji zaproszona została Biho Asai – uznana na świecie japońska mistrzyni kaligrafii, założycielka szkoły Yubi, promująca autorską metodę nauczania kaligrafii. Twórczość Biho Asai jest hołdem dla harmonii i pokoju na świecie, artystycznym manifestem promującym sztukę tworzoną z gracją i wdziękiem. Biho stworzyła na potrzeby kolekcji określone kaligrafie-symbole.

Kapsułowa kolekcja dziesięciu sylwetek pozostaje zrealizowana w duchu weareable art – sztuki, którą się nosi. Uzupełnieniem damskich sylwetek są trzy zestawy stworzone z myślą o mężczyznach – stanowiące pewien kontrapunkt, element bilansujący pierwiastki męskie i kobiece w obrębie cyklu. Bazując na charakterystycznych dla siebie konstrukcjach, Joanna Hawrot wprowadza nowe rozwiązania i odświeża klasyki. W kolekcji pojawia się letnia wersja kimona z otwartymi ramionami, krótkie spodnie hakamy, ręcznie pikowna bomberka oraz suknia kinbaku. Nowością są propozycje dla mężczyzn: printowane krótkie bluzy, tunika, wąskie spodnie. Motywy kaligrafii kontynuują fascynację projektantki filozofią i kulturą wschodu. Są punktem wyjścia do zaadaptowania tradycyjnej, mistycznej sztuki w kontekście tkaniny i funkcjonalnego ubioru.

Kolekcją #SHODO Joanna Hawrot wita się z Warszawą – po latach pracy w Krakowie, projektantka otwiera swoje atelier w stolicy. To kolejny etap rozwoju marki, która coraz intensywniej włącza się w międzynarodowe inicjatywy, współpracując z instytucjami sztuki i kultury w Polsce i na świecie. Warszawską inauguracją filozofii from fashion to art będzie ceremonia otwarcia autorskiego butiku połączona z premierą kolekcji #SHODO, którą uświetni happening w wykonaniu Biho Asai. Artystka przyjedzie do Polski w maju, na specjalne zaproszenie Joanny Hawrot.

Kampania kolekcji #SHODO została zrealizowana we wnętrzach Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha oraz Galerii Europa-Daleki Wschód. Wybór miejsca to przypieczętowanie bliskiej relacji z krakowską instytucją, która w ostatnich latach stała się domem duchowym marki, wspierając realizację filozofii from fashion to art. Muzeum Manggha patronuje ceremonii otwarcia warszawskiego butiku Joanny Hawrot.

Fotograf: Maroš Belavý
Kaligrafia: Biho Asai
Modele: Anna Niczyporuk, Piotr Mozdrzen
Stylizacja: Anna Jandura
Make-up: Marcin Kulak
Fryzury: Piotr Piwowar
Asystentka fotografa: Małgorzata Wojtal

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES