noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Wielka Brytania zakazała reklamy Gucci ze zbyt szczupłymi modelkami

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Brytyjska organizacja ASA (Advertising Standards Authority), dbająca o zachowanie określonych standardów w reklamach, zwróciła uwagę na fakt, że w swojej najnowszej reklamie Gucci promuje zbyt chudą, niezdrową sylwetkę.

Marka próbowała bronić swoich racji twierdząc, że ocena wyglądu jest kwestią absolutnie subiektywną. Przyznano, że modelki biorące udział w kampanii rzeczywiście są szczupłe, ale u żadnej z nich nie można zauważyć wystających kości, a efekt chudości może być spotęgowany zastosowaniem bardzo subtelnego makijażu.

Sprawa jest dość kontrowersyjna i, o ile ocenę wyglądu faktycznie uznać można za subiektywną, to ASA stwierdziło, że w kampanii zostały złamane reguły odpowiedzialnej reklamy. To nie pierwszy (i pewnie nie ostatni) raz, kiedy marka ubraniowa została oskarżona o promowanie chorobliwej chudości.

Ciekawe czy doczekamy czasów, kiedy świat mody zacznie wyciągać wnioski.

Autor: Kasia Michalik

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Asa

gucci

(3,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES