A co w kwietniowym Art & Business?
Żywot Yeezusa
Kanye West właśnie wybrał się na podbój kultury wysokiej. Rojenia rozpieszczonego bufona? A może jednak coś więcej?
Tekst: Kuba Dąbrowski
Katorgia
Jako mała dziewczynka Kle Mens fantazjowała o byciu św. Łucją albo włoską męczennicą Marią Goretti. Dzisiaj rozlicza się z polskim katolicyzmem na wystawie „Kato” w BWA Tarnów. Doskonała odtrutka dla wszystkich, którzy uwierzyli, że najlepsze co może narodzić się z romansu Kościoła ze sztuką współczesną to Ada Karczmarczyk.
Tekst: Agata Trzebuchowska
Nowa sztuka stockowana
Przy pomocy natrętnej estetyki internetowego kiczu wskrzesili pytanie: „Czy to jest jeszcze sztuka?”. Członkowie kolektywu DIS są kuratorami tegorocznego biennale w Berlinie. Nie wiadomo, czego się spodziewać.
Tekst: Alek Hudzik
Złodzieje w białych rękawiczkach
Oszustwa galerii Knoedler wstrząsnęły amerykańskim rynkiem sztuki, podważyły zaufanie kolekcjonerów do marszandów i skompromitowały znanych ekspertów. Szacowna nowojorska instytucja przez 14 lat wcisnęła naiwnym 40 falsyfikatów za 63 mln dolarów.
Tekst: Piotr Milewski
Było ładnie
Ale nie było łatwo. Spółdzielnia Artystów Plastyków „Ład” – sztandarowa inicjatywa 20-lecia międzywojennego – była całkowicie słuszna politycznie tylko do wybuchu wojny, A kłopoty finansowe towarzyszyły jej od początku. Po etapie zachwytów i modny na estetykę historycznego polskiego dizajnu zaczynamy dostrzegać zniuansowane społecznie i politycznie tło.
Tekst: Agnieszka Rasmus Zgorzelska
A ponadto:
Felieton Piotra Kosiewskiego i Agaty Bielik-Robson, VALIE EXPORT, Teresa Murak, Slavs & Tatars, kolekcjonerzy Dorota i Tomasz Tworek, Mirosław Nizio, rozmowa Jakuba Majmurka z Kubą Szrederem i o wiele więcej.