noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Burberry pozywa J.C. Penney za sprzedaż produktów kojarzących się z marką

REKLAMA
noSlotData

Jak donosi “Reuters”, brytyjski dom mody Burberry złożył pozew do sądu o naruszenie praw autorskich. Naruszenia miała dokonać marka J.C. Penney. Według Burberry amerykański dom handlowy sprzedaje płaszcze i szaliki do złudzenia przypominające markowe produkty.

Znany wszystkim dizajn Burberry, czyli kratka i kombinacja kolorów: beżowego, czerwonego, czarnego i białego – został opatentowany w latach 20. przez założyciela firmy – Thomasa Burberry.

fot. archiwalny katalog J.C. Penney
fot. archiwalny katalog J.C. Penney

Okazuje się, że J.C. Penney sprzedawał produkty (przez co najmniej) dwa miesiące po tym, jak Burberry zakwestionował ich legalność.

Pomimo tego, że produkty oferowane przez J.C. Penney są gorszej jakości to przypominają te oferowane przez Burberry – powiedział w oświadczeniu dla “Reuters” rzecznik Burberry. Wprowadza się klientów w błąd, oferując lub reklamując produkty, przypominające autentyczny płaszcz lub szalik Burberry, dając im do zrozumienia, że J.C.Penney dostał pozwolenie od firmy na ich sprzedaż.

Brytyjski dom mody domaga się rekompensaty strat w postaci potrójnego zwrotu zysków ze sprzedaży skopiowanych produktów lub do 2 milionów dolarów za każde złamanie przepisów. Znając historię marki z walką o dobre imię firmy, ma ona ogromne szanse na powodzenie. W 2010 roku Burberry wygrało sprawę przeciwko TJX Company (właściciel Tk Maxx) w podobnej sprawie.

Autor: Urszula Wiszowata

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES